Kan min gamla tik vara dräktig!?

A

astra

Jag passade en kompis hanhund för ca 5-6 veckor sedan och ett par dagar efter att hunden åkt hem upptäckte jag att min tik börjat löpa.
Nu i efterhand tycker jag hon har blivit tjock, hon har haft en enorm ökad aptit och jag tycker att hon löpte en kortare period än vanligt.:confused: Denna hund har nästan alltid blivit skendräktig efer varje löp men då har hon istället knappt ätit alls.

Ja, jag vet inte, jag kanske stressar upp mig i onödan men hoppas det finns någon här som kan beskriva hur en dräktig tik uppför sig. Och UL, när kan man tidigast göra det för att veta säkert?

Imorgon ringer jag vet. för säkerhetsskull. Tiken är dessutom sju år:crazy:
 
Sv: Kan min gamla tik vara dräktig!?

Det kan ju vara livmoderinflammation på gång. De brukar ffa dricka mer än vanligt. De kan bli bukiga om de inte har flytningar och äcklet bara samlas i livmodern.
 
Sv: Kan min gamla tik vara dräktig!?

Jag har varit med om ung samma, men min tik var 9 år och när hon fick sin första kull, när vi ultraljudade henne så hade hon bara 9 dgr kvar....
Hon blev också "tjock",men när tjockleken gick över till "V format" förstod vi att det var nårt som var galet och det var valpar i den magen.....hon födde dom och allt gick bra trots hennes ålder
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 694
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Några av mina valpköpare med tre tikar som bor på egen gård på landet har problem med en grannes hanhund som rymmer till dom hela tiden...
Svar
12
· Visningar
3 495
Senast: Mitra
·
Hundhälsa Min blandrastik Tikka som är 12 +(2/10) har blivit gammal ! Har alltid varit en allert, pigg och glad hund men åldern tar ut sin rätt...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: dpmatte
·
D
Hundavel & Ras har nu det senaste upptäckt att min tik har blivit lite rundare, hennes aptit är inte som förr, äter vanligtvis 3ggr så mycket utav sin...
Svar
11
· Visningar
2 431
Senast: Carand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp