kan man verkl byta koppjärn på alla wintecsadlar?

H

horsemaniac

läs rubriken igen. kan man de? jag har en wintec, vet ej modell, dock hopp, flatback på den, aldrig sett nån annan varken i verkligheten lr på bild som har en sån sadel. jag har kollat under nu då jag inte tycker sadeln ligger nå bra på kusen och det verkar inte som om det går att byta några koppjärn där inte. nån som upptäckt samma sak? sadeln är max 5 år! hjälpa? :confused: :confused: :confused:

vet inte exakt men du får öppna där fram och skruva loss två skruvar. kan va lite knepigt dom första gångerna.

NEJ. Det finns vissa sadlar som det inte går att byta koppjärn på, iallafall inte själv.

Det finns en modell som heter Wintec 100, den har såndär konstlädermocka och är i ganska enkelt utförande, samt Wintec 250 som jag inte heller tror det går att byta bomvidd på själv.

Wintec 500 var den första modellen som koppjärnsbytet introducerades på, och även Wintec 2000 går det att byta vidd på själv.

Vet inte vilken modell du har, men om du sätter upp en bild på sadeln här eller letar upp din sadelmodell på Wintecs Hemsida så kan du få veta mer exakt.

var då "där fram"? min sadel är ihopsydd fram helt, har sett på wintecs hemsida hur man ska gå te väga när man vill byta koppjärn, men det är inget sånt på min sadel. vad ska jag göra då? lämna in den? :confused:

Hej
¨Det är bara den nyare modellen som det går att byta på. De har en flik under sadeln med kardborrband som man kan öppna och byta bläcket själv. 500 heter den modellen sen har det kommit en ännu nyare som jag inte vet vad den heter som du med kan byta på

näddu! nu har jag mailat och fått svar från wintec i australien och de sa att man faktiskt KAN byta koppjärnen på alla wintec-sadlar. tyvärr e de inte alla som har easy-change. utan en sadelmakare kan fixa de

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726
Utrustning Det är väl ingen hemlighet att jag "lågintensivt" letar efter en dressyrsadel till H.H. Jag har en tanke om att först titta ut en dito...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 244
Senast: Magnum
·
Utrustning Köpte en sadel igår åt vår ponny (arabkorsning, kort i ryggen med liten manke), en dressyrsadel där det går att byta koppjärnen...
2
Svar
20
· Visningar
3 278
Senast: super
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 594
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka