Kan man "tävla"utan stigbyglar?

C

Colleen

Kan man \"tävla\"utan stigbyglar?

Kan man vara med på tävlingsträning utan stigläder och stigbyglar?
Jag har en ny sadel men har inte fått stigläderna ännu, så jag rider och tränar nu utan, det går bra.
(Det här ska bli min första "tävling"och jag är spy färdig)
Vad tror ni? :confused: :cry: :o

Re: Kan man \"tävla\"utan stigbyglar?

jag skulle faktiskt inte tro att det går. ofullständig utrustning. rid hellre med en engelsk sadel då om du har det. men du kan ju alltid ringa och fråga arrangören av tävlingen el likn.

typiskt :(
För ett år sedan bestämmde jag mig för att vara med i PP tävling med min appaloosa, en vecka innan fick hästen in en pinne i knät, och det blev förstås ingen tävling.
Sedan bestämde jag ett halv år efter att jag skulle tävla PP med min Tinker. Vad händer?? Jo, hon får in en träflisa i hasbursan och jag fick veta att det var dålig prognos på sådana skador = Ingen tävling.
Nu har jag Tinkern i någorlunga skick MEN INGA STIGBYGLAR!
Det här börjar bli löjligt :confused: :eek:

Ring och kolla med arrangören. Om inte annat kanske de kan ställa upp och låna ut stigbyglar och stigläder. El låna av nån kompis.

kan du inte trä in ett par engelska stigläder och stigbyglar så länge? Det borde vara tillåtet, i vart fall på PP :idea:

Ja, det kanske jag kan låna av någon, tackar :D :rofl:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
354
Senast: MiniLi
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 786
Senast: Seabaz
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama