kan man tävla med det här?

Behati

Trådstartare
La ut en tråd innan om att jag behövde hjälp att hitta ett bett till min hyfsat nya häst....

Har nu iallafall hittat nåt som funkar:banana:......dock med en lösning jag aldrig sett på tävling:crazy:

Iallafall så funkar hon väldigt bra på ett rakt pelham.MEN med delta/två tyglar/ bara tygel i nedersta blir det för skarpt och hon blir orolig i mun och kommer inte fram till bettet.

Så nu undrar jag, är det tillåtet att tävla på pelham fast bara ha tygeln i den översta ringen, och inget in den understa?

Hoppas verkligen, annars får jag fortsätta leta bett...:o

Sv: kan man tävla med det här?

ja på stor häst är betslingen fri.

Men fungerar h*n inte likabra på ett vanligt rakt?

Sv: kan man tävla med det här?

ja på stor häst är betslingen fri.

Men fungerar h*n inte likabra på ett vanligt rakt?

PHU vilken lättnad:rofl::bow:

Nej inte direkt....
saken är den att hon är väldigt känslig och fin i munnen(oförstörd), rider henne normalt på 3delat sprenger med fatsa D-ringar och det funkar toppen i dressyr och i skogen.
Dock när jag hoppar henne så blir hon lätt väldigt lång och jag har problem att få tillbaka henne utan att behöva "slita":crazy: i henne. Hon blir samtidigt låg och orkar inte samla sig efter att ha blivit lång så det känns som jag behöver lite "häv" på bettet så jag får tag i henne innan det är "försent".
Jag är helt övertygad om att det har att göra med att hon fortfarande inte har tillräckligt med muskler, ork och fortfarande är hyfsat outbildad.
Målet är att bara rida på detta bett tills jag fått kläm på hur jag ska få tillbaka min 175 cm höga pålle....:p

men tack för svaret:bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: Dopy
·
Utrustning Hej, har en häst som kan bli ganska på och framtung när vi hoppar, och hade tänkt att köpa hem ett bett för att testa om det blir...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag behöver tips och erfarenhet av er eftersom jag har hamnat i bettdjungeln. Jag har en ponny jag tävlar...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: tinjan
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka