Shaggy
Trådstartare
Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna inte uppfylls och vill behandla med cellgifter. Vården behandlar det som en punktsjukdom när allt tyder på att det är en systemsjukdom. Tyvärr verkar vi inte komma längre än så här och i nuläget söker sig personen i ren desperation till allehanda, i mitt tycke mycket oseriösa, alternativa undersökningar och behandlingar. Hittills med obefintligt resultat.
Finns det något sätt att få hjälp av utbildat folk utan att blanda in landstinget. Jag förstår att man får betala själv men det kan det definitivt vara värt. Det kanske inte fungerar att få en diagnos så heller men att kanske kunna hitta en läkare som man själv väljer som lyssnar på en vore något denna person verkligen skulle uppskatta. Jag och en annan släkting pratade bla om möjligheten att söka sig utomlands då det vid googling verkar helt omöjligt att hitta något utanför landstingen i Sverige.
Finns det något sätt att få hjälp av utbildat folk utan att blanda in landstinget. Jag förstår att man får betala själv men det kan det definitivt vara värt. Det kanske inte fungerar att få en diagnos så heller men att kanske kunna hitta en läkare som man själv väljer som lyssnar på en vore något denna person verkligen skulle uppskatta. Jag och en annan släkting pratade bla om möjligheten att söka sig utomlands då det vid googling verkar helt omöjligt att hitta något utanför landstingen i Sverige.