Kan knappt sitta stilla!

M

Matilda_o_Bonita

Kan knappt sitta stilla! Har nu ikväll varit och provridit min häst som är på inridning. Är överlycklig. Hon var såååå duktig. Vi både skrittade, travade och galopperade. :love: Hon har varit där i ca 4 veckor och har lärt sig oerhört mycket. Hon ska komma hem på Söndag. Guud vad jag längtar!!! :banana: :bump:

15965Bild1.JPG

Jag köpte henne -02 och sedan dess har hon mest gått i hagen, förutom sommaren -04 då hon var på inkörning. Är så lyklig att jag äntligen har en häst att rida "ordentligt". har mest bara kunnat skritta barbacka på min ponny eftersom jag är mycket för lång för honom. Så att äntligen kunna rida på allvar och verkligen kunna träna en unghäst är superkul. :love:

Sv: Kan knappt sitta stilla!

Lycka till och jättesnygg häst!!! :) Härlig man och djup mörkbrun!

Jättebra att ni låtit hästen växa ordentligt innan ni börjar rida, då håller den längre! Ett tips till dej är att ta några ridlektioner av den som ridit in din häst, så du kan ta vara på det din häst har lärt sej och så ni använder samma språk, alla ridlärare är ju en smula olika trots allt.

Sv: Kan knappt sitta stilla!

Ja, det är precis det vi ska göra. ;) Det är en tjej på ridskolan som ridit in henne, med hjälp från andra i stallet givetvis, men hon har skött det mesta. Som tur är så bor hon i Hörby, precis som jag gör, så vi har avtalat att hon ska komma ut ett par gånger i veckan och både undervisa mig och hästen så att vi gör rätt och håller oss på "rätt sida om vägen" och att hon inte glömmer vad hon lärt sig. :D Bonita är 4 år nu och hon ska med mig när jag börjar gymnasiet om 1 år. Ska gå på Bollerup i Tomelilla. :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 968
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 769
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 722
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar