Kan jag ställa ut mitt sto i sommar?

Ellie831

Trådstartare
Jag har en fråga om ngn kan hjälpa mig då jag är totalt nollställd vad som gäller avelsvärdering?!

Jag har ett sto på 14 år med grå papper registrerad i ASVH (Svenskt halvblod)
Chippad och godkänt pass.
Får jag ställa ut henne på sommarpremering? Det finns en i Gräfsnäs som det står är öppen för alla raser? har försökt läsa på lite men det är inte så lätt?

Sv: Kan jag ställa ut mitt sto i sommar?

Är den öppen för alla raser kan det inte finnas något hinder för din häst.

Sv: Kan jag ställa ut mitt sto i sommar?

Är premieringen öppen för alla raser borde du absolut få det, jag har sett flera korsningar av olika raser visas upp så det borde inte vara några problem. Det du bör vara medveten om är att du troligen inte får några poäng på stoet eftersom hon är över 10 år, utan bara kritiken. Men det kan ju vara nog så intressant att ha. :)

Liknande trådar

Avel Detta står att läsa under Hästnytt på Buke samt på Ridsport: "Avelsföreningen för Specialrashästar, ASHR, har blivit godkänt som...
Svar
12
· Visningar
1 777
Senast: Tiinis
·
Avel Jag är ju nybörjare när det gäller avel, men det ser ju ut som om ASVH kämpar i rejäl motvind? Jag har ju också förstått att det är inte...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: kopparberg
·
Avel Mitt sto seminerades i våras med en hingst som står i Tyskland (TAI) Jag var jättenöjd med stationen på så sätt att dom var väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 374
M
  • Låst
Avel Hej! Nu i vår så ska jag betäcka mitt sto med mammas föl (hingst) som hon fick förra året dvs att han snart är 1 år. Han är ogodkänd men...
2
Svar
27
· Visningar
3 760
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar