Kan jag bli en jocky?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Ludde_91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 945
L

Ludde_91

Hej
Jag undrar om jag kan bli en jocky? jag är 156 cm lång och väger 40 kg och är 14 år. Finns det någon att ta kontakt med om man är intesserad?
Jag bor i Södertälje området.
Tacksam för svar.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan jag bli en jocky?

Man kan allt bara man vill! om du bara e 14 kanske du inte behöver tänka på vikten just nu. lättast är om du börjar med ponny galopp. kolla in www.galoppsport.se där har dom länkar till olika ponnygalopp klubbar. Lycka till!

Sv: Kan jag bli en jocky?

Eftersom du är 14 kan du inte bli jockey än, man måste ha fyllt femton eller sexton har jag förståt, att de är de rglerna som gäller nu förtiden

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
772
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej, Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som är duktig på träning av åsnor som bor i Skåne. Har två ston på 2 år och drömmen är...
Svar
0
· Visningar
916
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Mearas
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna