Kan inte spinna?

MiaMaria

Trådstartare
En av mina kattungar, född i juni i år, är mycket tillgiven och vill gärna bli klappad och kliad. Men, han spinner aldrig. Jag har aldrig hört honom spinna. För övrigt verkar han må bra, men nu oroar jag mig för att han kanske inte är riktigt kry...

Har någon annan erfarenhet av katt som inte spinner??
 
Sv: Kan inte spinna?

Min ena katt är ungefär åtta år och under de fem år jag haft henne har jag aldrig hört henne spinna. Hon försöker, men det låter mer som att hon är förkyld eller har ett astmaanfall. Hon är veterinärundersökt och alldeles frisk och kry, hon kan bara inte spinna.
 
Sv: Kan inte spinna?

Åh, vad skönt att höra! Min är också veterinärundersökt, men som liten, då han är skeppskatt och jag fick lite panik över det... inget fel på honom vad veterinären kunde se då. Det var förståss innan jag visste att han inte kunde spinna...

Har aldrig träffat en katt förut som inte kan spinna, trodde inte det förekom.
 
Sv: Kan inte spinna?

Min gammelman kan inte heller spinna. Man kan känna att han spinner men det hörs ingenting. :eek:
 
Sv: Kan inte spinna?

Vår gamle hankatt spinner men det är mest nåt man känner i hans vibrationer det är så tyst o har alltid varit så så det hörs egentligen inte...

Alla andra katter jag träffat spinner mer intensivt men han verkar inte må illa för det han är världens största livsnjutare även utan högljutt spinnande :)
 
Sv: Kan inte spinna?

Min gammelman (9 år) spinner endast ljudligt vid speciellt "högtidliga" tillfällen... Han kan dock tydligt (kroppsspråk, vibrationer) spinna utan att det hörs något. Men ja, anledningen till att jag svarade var att det ljudliga spinnandet började han med för något år sedan...
 
Sv: Kan inte spinna?

En sån hade vi med, på halsen, mitt fram kunde man känna hans små vibrationer :)
 
Sv: Kan inte spinna?

Min ena katt kan inte heller spinna, det hörs knappt även om man lägger örat emot henne, men hon har jämt vart så tillomed när hon diade och hennes syskon lät så hördes inte hon, eller kändes inget heller för den delen. Men hon är frisk och kry :D
 
Sv: Kan inte spinna?

en katt som vi hade (som dock ine lever längre) var både halvdöv och kunde inte spinna. och han kunde knapps mjaua, det var vääldigt få gånger det faktiskt koom fram ett "mjau" annars såg det mer ut som om han öppnade och stängde munnen bara. förutom det var det inga fel på honom, och han var nog den mest keliga katt jag mött.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
564
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp