Kan inte bestämma hingst, någon som vill hjälpa?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ginga
  • Startdatum Startdatum
G

Ginga

Väljer, väljer om, väljer bort och väljer igen. SUCK.
Har valt till ena stoet men har ett kvar.
Halvblodsto (gamla stammen) e. Kaliber ue. Dragon.
165 cm, svart, högrest, bra exteriör, ädel men ej smäcker (lätt i typen alltså). Har inte gjort mycket, skadade sig som ung och har gått i avel några år nu.
Söker halvblodshingst (gärna med hopp alt. sport-inriktning)
Ej FAI
Funderade på Fetcher N fast han är linjeavlad på Utrillo i 4.e led (tror jag de va) och mitt sto har Utrillo i 3:e led.
För nära???
Funderade också på Dirco Hästak. Fast han är ganska liten och jag vill inte ha för liten avkomma.
E Dirco osäkert val ang. storlek???
Har ni några idéer?
Vill gärna ha med välkänd och bra stam eftersom stoet har det.

Sv: Kan inte bestämma hingst, någon som vill hjälpa?

Fetcher N har Utrillo i sig tre gånger och ditt sto har honom till farfar.

Jag skulle tittat på en hopphingst som står högt i blod som jaguar Mail eller Haydn.

Nja.
Jaguar Mail e fin, problemet e att så väldigt många betäckt me honom i år så risken finns väl att priset skjutit i höjden detta år. Men annars så...
Haydn e säkert fin men han e inget alternativ, ja skickar inte min häst dit!!!

En hingst som jag har tittat och funderat på är Callahan VDL på Flyinge. En ung och oprövad hingst men så mycket trevlig ut. Smidig och lätt i typen.

Det är en trevlig stam på ditt sto.

Jag tycker att det skulle bli väl mkt Utrillo om du valde att betäcka med Fetcher N.

Jag har sett en del smått efter Dirco, så frågan är om man ska våga chansa på honom...annars har han ju en tilltalande stam.

Haydn hade förmodligen varit ett mkt gott alternativ till ditt sto stammässigt:)

"halvbröderna" Camaro M och Cagancho lämnar högrest och bra hoppförmåga. Särskilt Cagancho verkar dessutom nedärv amkt goda nerver. camaros är kvicka i tanken, men otroligt intelligenta.

En hingst som jag har tittat och funderat på är Callahan VDL på Flyinge. En ung och oprövad hingst men så mycket trevlig ut. Smidig och lätt i typen.

Han fick väldigt låga poäng....

Jag har sett en del smått efter Dirco, så frågan är om man ska våga chansa på honom...annars har han ju en tilltalande stam.

Haydn hade förmodligen varit ett mkt gott alternativ till ditt sto stammässigt:)

Det skiljer ca 3 cm på Haydn och Dirco. Så dom slår väl egentligen lika???

"halvbröderna" Camaro M och Cagancho lämnar högrest och bra hoppförmåga. Särskilt Cagancho verkar dessutom nedärv amkt goda nerver. camaros är kvicka i tanken, men otroligt intelligenta.

Camaro kostar 10000 + m vid 90. Det har ja inte råd med detta år. Men kanske Cagancho...

Mitt sto e snällt, men har lite vasst temp ibland.

Hade också föreslagit JM, men om du vill ha billigare, kanske Lancier? Där får du fullblod ganska nära (ett led längre bort Looping, som även han ger modern typ och mkt bra temperament)

Hade också föreslagit JM, men om du vill ha billigare, kanske Lancier? Där får du fullblod ganska nära (ett led längre bort Looping, som även han ger modern typ och mkt bra temperament)

Instämmer om Looping!
Lancier står ju på naturlig på Öland vilket kanske blir för långt att åka? Då är ju Looping ett alternativ eftersom han står på TAI (mkt bra kvalité)
Kaliber brukar ju ge rätt skarpt så en hingst med gott temprament kanske vore nåt? ;)

Visste inte Kaliber ger skarpt, men klart är att denna dam vet vad hon vill:crazy:, och inte vill:angel:.
JM skulle ja kunna tänka mig (om ja har råd). E ju inte så att jag letar billighets-hingstar men om jag säger som så att ex. De Niro och Maloubet blir det ingenting med i år:angel::rofl::angel::rofl::angel:

Liknande trådar

Avel Jag tänker betäcka mitt sto till våren men kan inte välja hingst. e Richfield ue Rosenkavalier. Hon är ett riktigt fint högrest och...
Svar
14
· Visningar
2 387
Senast: tabac
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka