Kan hästen vara dräktig?

unoannis

Trådstartare
Mitt sto fick brunaktig flytning runt 60 dygn, kollades på 63 och då sa veterinären att hon kastat. (Senast kollad 45 dygn UL) att hon hade lite vätska samt infektion. Han sköljde henne då med. Hon fick hippotrim, fortsatte med flytning men denna gång gul segt slem. Fick penicillin i halsen 6 dagar och nu är det borta. Men jag tycker hästen beter sig konstigt, lugn och harmoniskt som hon var förut när hon var dräktig (konstaterat). mysig, kelig.
det är ju 1,5 månad sedan vi kollade henne där diagnosen var att hon resorberat.
 
Nej. Om hon är konstaterad ej dräktig och dessutom sköljd så är hon inte dräktig.

Däremot kan de uppvisa ”mentala” dräktighetssymptom, det beror på att kroppen ställt in sig hormonellt. Det rättar sig efter vintervilan sen.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 344
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 377
Senast: Lyxzen
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 274
Senast: em-pirre
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 039
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp