Se, det är mycket lättare när man inte gömmer sin rasismEn del kulturer är mycket bättre än andra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se, det är mycket lättare när man inte gömmer sin rasismEn del kulturer är mycket bättre än andra.
Detta är en vettig fråga. Jag håller med om källkritiken. Vill dock tillägga att denna kritik ska även riktas mot de gamla medierna. 80% av dem som jobbar på statstv och regimradio röstar vänster https://www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-erkanna-era-partisympatier, och det märks för oss som också lyssnar på BBC att svenska medier är vinklade.fråga alltid vem som startade diskussionen och varför!
För att man inte vågar stå för sin islamofobi ?
Jag jobbar på en liknande skola, med vuxna och ja det är tungt och svårhanterligt många gånger. Får ni pedagogiskt stöd och samtalsstöd som hjälp i arbetslaget? Någonting underlättar väldigt mycket hos oss också är språkstöd som kan agera kulturell brygga s a s.
Håller du inte med om att judisk kultur är bättre än Nordkoreansk kultur? Jag är svensk/finsk men skulle mycket hellre bo i en värld där alla var judar. Det finns 10 miljoner av dem och de generar 25% av vetenskapliga nobelpris. Om alla hade deras kultur skulle vi bygga städer på Pluto och Mars inom 20 år.Se, det är mycket lättare när man inte gömmer sin rasismförövrigt så var det inte ens mitt citat du använde.
Ditt inläggs utgångspunkt verkar vara att islam är farlig. Samt att du letar bevis för det.
Slappna av. Islam är en av de stora världsreligionerna. Muslimer är inte annorlunda människor än t.ex. kristna, katoliker eller judar.
Jag förstår inte riktigt TS fråga här känner jag. Vad vill du ha ut av tråden? Om studien är sann eller inte? Huruvida bukefalister är förvånade?
Jag för min del skulle inte vara jätteförvånad om den var sann. Givetvis finns det olika syn på lag och straff inom olika kulturer och religioner och jag skulle gissa att synen på dödsstraff är en sån fråga där man kan se en stor skillnad. Att låtsas som något annat vore bara tramsigt.
Däremot är jag nyfiken på hur mycket av studien du läst? Vad jag förstått så stämmer det absolut att många är för sharialagar, men att man inte är helt överens om vad som ska ingå där. Dvs vad för sharialagar talar vi om?
Reuters om studien:
(Reuters) - Large majorities in the Muslim world want the Islamic legal and moral code of sharia as the official law in their countries, but they disagree on what it includes and who should be subject to it, an extensive new survey says.
Också från Reuters:
“Muslims are not equally comfortable with all aspects of sharia,” the study said. “Most do not believe it should be applied to non-Muslims.”
Också från studien enligt Reuters:
More than four-fifths of the 38,000 Muslims interviewed in 39 countries said non-Muslims in their countries could practice their faith freely and that this was good.
[...]
In most countries surveyed, Muslims were more worried about Islamist militancy than any other form of religious violence.
Artikeln i Reuters (som för övrigt inte alls verkar betvivla sanningshalten eller studiens seriositet): https://www.reuters.com/article/us-...a-as-law-of-land-survey-idUSBRE93T0TK20130430
Det kan ju vara så att man har en gammal etablerad profil, men är rädd att bli dömd som ondskefull, så skapar man ett nytt alias.
I Sverige har i alla fall minst två terrordåd begåtts av "kristna" (knappast troende), och helt klart etniska svenskar.Dock som religion betraktat mer våldsbenägen. Eller har du ofta hört talas om terrordåd begångna av buddister, shintoister, kristna eller judar? Inte har jag det i alla fall.
För att kunna uppmärksamma andra på ett problem bör du ha läst på långt bättre än du visar i den här tråden att du gjort. För du visar en väldigt ensidig bild om man jämför med Reuters artikel om studien.dels efter att folk ska få upp ögonen för problemet.
IRA hade åtminstone på ytan ett religöst motiv. Men varken ETA, Baader Meinhof eller Aum Shinrikyo lär ha varit muslimer. För att nämna några.Dock som religion betraktat mer våldsbenägen. Eller har du ofta hört talas om terrordåd begångna av buddister, shintoister, kristna eller judar? Inte har jag det i alla fall.
Men vilken värld lever du i? Vi sätter knappast in sanktioner mot varje land som bryter mot mänskliga rättigheter. Har du ingen utbildning alls? Ingen koll på världen? Hur kommer det sig att du får vara lärare?Västvärlden borde väl ha rejäla sanktioner mot alla dom länderna tills dom skärper sig?
Visste du att 25% av vetenskapliga nobelpris går till judar. Totalt har 2 stycken gått till muslimer.
mina ögon klarar Sverige inte av att integrera araber. Dom klipskaste tar sig in i samhället och dem går de bra för på riktigt. Men hälften gör det aldrig, utan fastnar i arbetslöshet och kriminalitet. Jämför med Thailändare i Sverige
Okej, så du var en rasist precis som jag misstänkte. Det här är anledningen till att alla alltid ropar rasist är människor vill diskutera såna här studier - för det visar sig så ofta att ni är det.Jag får ihop det till att vi bara bör släppa in högutbildade muslimer, resten av dem kommer aldrig riktigt in i samhället.
Var står det? Jag är medlem på forum där det är förbjudet att ha flera nick men jag har aldrig sett den regeln härDet är inte tillåtet att ha flera nick
Hur definierar du kultur? När jag läser detta så känns det som om du tänker på Nordkoreas styre och det kan näppeligen kallas kulturHåller du inte med om att judisk kultur är bättre än Nordkoreansk kultur?
Klart det är? Annars skulle alla "vi väntar barn"-trådar ha typ hälften så många inlägg i och med att jättemånga har hemliga nick där.Det är inte tillåtet att ha flera nick
Dock som religion betraktat mer våldsbenägen. Eller har du ofta hört talas om terrordåd begångna av buddister, shintoister, kristna eller judar? Inte har jag det i alla fall.
Så fort något existerar som man inte kan hålla med om är man "fobisk".
Det är ju därför du gärna spelar ut rasistkortet i såna här diskussioner och då är diskussionen död. Ett välkänt faktum.