kallblod - tävlingsbarålder?

Scorpan

Trådstartare
hur länge får ett kallblodsto trava vidare på banan? Kan man efter den ålderna avregistrera hästen som aktiv travare och i samma veva ändra ägarregistrering? Stoet i fråga har gått som ridhäst de senaste 10 åren skulle jag tro. Den registrerade ägaren har inga reg.papper kvar. Den fysiska ägaren har köpekontrakt o s v men måste ju ha ett reg.bevis och stå som ägare på hästen hos STC för att få ut ett hästpass.

Detta är en djungel!! :crazy:

Nån som vet nån enkel väg runt byråkratin???

Sv: kallblod - tävlingsbarålder?

Scorpan skrev:
hur länge får ett kallblodsto trava vidare på banan? Kan man efter den ålderna avregistrera hästen som aktiv travare och i samma veva ändra ägarregistrering? Stoet i fråga har gått som ridhäst de senaste 10 åren skulle jag tro. Den registrerade ägaren har inga reg.papper kvar. Den fysiska ägaren har köpekontrakt o s v men måste ju ha ett reg.bevis och stå som ägare på hästen hos STC för att få ut ett hästpass.

Detta är en djungel!! :crazy:

Nån som vet nån enkel väg runt byråkratin???

Det är 15 år som gäller. Du måste stå som registrerad ägare hos STC... samt du måste ha någon dom tränar hästen/ som är in reggad tränare hos STC. Ibland fårman tänka både en och sju gånger om det är värtpengarna att sätta igång...

Senast ändrad av en moderator:

då är hon iaf förbi den tävlingsbara åldern. Nu ska vi bara försöka fixa omreg. av ägaren också... *puuh*

Scorpan skrev:
då är hon iaf förbi den tävlingsbara åldern. Nu ska vi bara försöka fixa omreg. av ägaren också... *puuh*

Ett problem mindre ;) Hoppas ni får det skoj ihop, lycka till med pappers jobbet :D

vi har det redan skoj ihop ;) Hon har varit ridhäst i typ 10 år nu *ler*

Liknande trådar

Trav Jag har ett varmblod som inte har/ några papper med sig genom åren. De ska ha blivit kvar hos en tidigare ägare.. Har hört att en del...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka