Kallblod med kort man

SkorpSmulan

Trådstartare
Jag har länge funderat på att klippa min kallblodskorsning kort men har inte riktigt vågat. nu har jag insett att hon ändå ser eländig ut i manen så det är väl lika att klippa. Eller? Vad tycker ni?
dsc00253_53513a33e087c321d84073e3.jpg

dsc_2241_5319f2e7e087c373e3ede4e5.jpg

Och så vill jag se kallblod med kort man. Massor med bilder tack.

Klipp tycker jag, den ser hemsk ut.
Gör den kort och om du vill så kan du låta den växa ut igen men att du håller efter den och hoppas att den växer jämnare. =)

Det är troligtvis hagpolarna som har tuggat av den, så där eländig har den inte varit. Skönt att få lite medhåll min kompis ylade neeeej.

Klipp!!!
Det där ser bara ovårdat ut :p

Jag klippte ner mitt kallblod till stubbman när han kliat av delar av den
Såg mycket bättre ut !

Klipp en dressyrman! Blir det fult så kan man alltid stubba helt eller låta det växa ut igen - och då blir det lite mer jämn längd än vad det är nu.
Men ge det några dagar efter att du klippt första gången, det tar en stund att vänja sig och att korrigera så det blir bra :)

Klipp säger jag.
Mycket snyggare med kort än ojämnt och stripigt.
Stubbade clydesdalen jag hade förut, kan lägga ut bild när jag kommer hem

Imorgon ryker den. Om jag inte hinner ändra mig.:nailbiting: Lite kommer jag nog att gråta inombords. Vet inte varför men jag har inte rört hennes man på åtta år.
Jag tror jag behöver några fler bilder som lite pepp här. :p

Jag är kanske egentligen mest lite fundersam då vi ska på kurs om två veckor, om hon kommer dit och ser naturligt eländig ut så är det ju en sak men om jag har gjort henne eländig då får jag ju skämmas.

Har haflinger, är ju inget supergrovt kallbod, men här kommer bilder när jag hade fått för mig att kapa den. Gjorde det inte särskilt snyggt och ångrade mig efteråt. Nu har hon utväxt man.
DSC_1500_zps8cecc8c1.jpg

DSC_1737_zpsc99492ac.jpg

DSC_1889_zps265b91a6.jpg

Tack för bilder :)
Jag stod och höll i manen idag men bangade. Försökte vika in den för att se hur det skulle se ut men det blev jag inget klokare på.

222894_1655545224196_1667192_n.jpg

Olga har arvsanlag till att få denna man (fadern:):
522090_2920716092677_1457088415_n.jpg

Men det är ju så sköööönt att klia sig, och hagkompisarna hjälper till. Så hela manen fick ryka när det bara var ett par dm kvar framme vid öronen. :cautious: Men hon fick en snygg nacke! :D Jag säger KLIPP! Det växer ut mycket finare sen!

Liknande trådar

Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
532
Senast: CarEr
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 045
Senast: fio
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 391
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025