Kalla fötter vid hög feber?

nyttnick

Trådstartare
Jag är van vid att mina barn har brännheta handflator och fotsulorna vid feber. Nu har min 14 månaders över 39 i feber och fötterna är iskalla. Vad beror det på och är det något att oroa sig över? Väldigt ansträngd andning, så ger det sig inte snart så ringer jag 1177 och hör.
Har gått fort. Hostig ett par nätter och slemmig, men relativt pigg. Pigg imorse, men febrig igår och under natten.

Sv: Kalla fötter vid hög feber?

Det är väl bara att ringa 1177 direkt? Det är ju just för sådana här frågor de finns till.

mina blir kalla om händer och fötter när de har feber.

Tack, då vet jag. Båda mina har tidigare varit så varma att jag vaknat på natten bara av att jag känt händer och fötter genom pyjamasen på natten, så jag blev så förvånad när fötterna var iskalla. Brukar du sätta på strumpor för att värma upp, eller är det bra att fötterna hålls kalla?

jag brukar försöka värma upp, speciellt fötterna. men har aldrig kollat upp om det är rätt eller fel. min väninnas dotter blir också kall.

Liknande trådar

Småbarn Sonen vart förkyld i början på September, efter några dagar så började han ta sig för öronen så vi åkte in,ena örat såg jättebra ut,det...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Tora
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 176
Gravid - 1år Eller falsk Krupp som det numera heter. Vill gärna ha tips på hur man kan underlätta för honom. Och om man kan undvika detta fler...
Svar
16
· Visningar
2 836
Senast: atnym
·
I
Hästvård Kom till stallet igår morse och upptäcker att min ponny, ligger ner i hagen. Väldigt skumt, kommer in i stallet o märker direkt att han...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Isbiteen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023