Sv: Kalk

Jag använder ättika. Blandar med vatten i en sprayflaska och låter verka en liten stund innan jag torkar av. Fungerar fint till avkalkning av tex. vattenkokare och kaffebryggare också.
 
Sv: Kalk

Jag har testat lite olika medel som Cillit, någon pim eller nåt som skulle vara kanon men det som verkligen fungerat är Jif 2i1 för badrum.

Fukta, spraya på, låt stå en liten stund och sen gnugga lite med en sådan där svamp med ena sidan grön och skölj sedan. Behövde inte gnugga frenetiskt tycker jag och resultatet blev över förväntan. Hade börjat misströsta att det verkligen skulle gå att få bort dom där eländiga kalkfläckarna efter alla medel och metoder jag testat.
 
Sv: Kalk

Vi har väldigt kalkrikt vatten och jag provade massor olika medel men det enda som fungerat bra är citronsyra. Citronsyrepulver i lite vatten, ta på med svamp vänta en liten stund och torka av.
 

Liknande trådar

Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
439
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Vill ha era bästa tips för att få bort nagelsvamp på tånagel?
Svar
1
· Visningar
197
Senast: Rakan
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
770
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Ska åka till annat stall än jag brukar och rida och tvättar ju såklart alla kläder , rengjort ridskorna och varit extra noga på sulorna...
Svar
18
· Visningar
881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp