kala fläckar!!

Sv: kala fläckar!!

Min förra hade det på hösten vintern. Det var troligen någon form av svampinfektion.

Jag tvättade i början med en desinficerande schampo (hexacil) och senare med en svampdödande lösning (som jag inte minns vad den hette) som jag fick utskriven av vet. Det försvann framåt våren i alla fall. Den hästen hade ett nedsatt immunförsvar, vilket antagligen inte gjorde saken bättre.

Svårt för folk på ett forum att säga vad det är. Be en veterinär kolla och ta ev prover så får du veta vad det är.

Liknande trådar

Hundhälsa Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: lennox
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 429
Senast: Livi
·
Hemmet Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av...
Svar
3
· Visningar
456
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024