känner ni såhär nångång?

NightRain

Trådstartare
Mina "häst-känslor" åker lite berg-och-dal bana just nu känner jag..
de går framåt i ridningen å de är jag glad för å jag är så stolt över både mig å min häst.. men sen nästa dag kan jag känna att jag verkligen inte har motivation till att ens åka upp till stallet.. lite av de beror på att jag oftast är ensam i stallet å jag är rätt så social av mig å vill gärna rida ut i skogen tillsammans med andra ibland.. eller bara snacka lite skit.. å de är sällan de är nån uppe i stallet när jag är.. å nu så ska jag börja jobba, vilket jag inte är van vid å detta är mitt första riktiga jobb.. å känner då att jag skulle vilja ha en medryttare.. men har nu letat medryttare i över ett halvår å inte hittat nån å då känns de som att jag tappar ännu mer motivation.. å att de inte är rättvist mot min häst.. självklart aktiverar jag honom ju ändå men kanske inte med hela hjärtat som jag skulle vilja.. de i sin tur får mig att känna mig som en dålig hästägare..:( jag skulle aldrig drömma om att göra mig av med honom. han är ju en stor del av mitt liv.. nästan den största..

känner ni på samma sätt nångång?
hur löste ni de i såfall?
är jag en dålig ägare å borde göra mig av med honom?
 
Sv: känner ni såhär nångång?

Jag känner också så. Fast när jag väl är där så gillar jag verkligen min häst o att umgås med honom och fattar inte hur jag kan känna så. För mig är det mer att jag inte är så social med vissa människor o gärna vill vara i stallet själv :o. På vardagarna är det lugnt för då vet jag ungefär när andra är där o kan välja, men på helger, storhelger etc....

Sedan har jag en del kroppsliga problem som varierar med stress, press o vad jag gjort dagarna innan, o det påverkar en del om jag är träningssugen eller inte...
 
Sv: känner ni såhär nångång?

Jag kände så förut men det berodde på att jag stod i ett stall där jag inte trivdes och jag tyckte heller inte om min häst.

Nu har jag en ny häst som jag verkligen trivs med och vi står i ett stall som är helt perfekt. Nu längtar jag efter att få åka till stallet.
 
Sv: känner ni såhär nångång?

jag trivs i mitt stall å med människorna. tror att de är därför jag vill att de ska vara nån där man kan prata med.. kommer inte överens med min häst till 100% än men de går framåt å visst de känns ju bra men ibland blir de bara kaos.. ja jag vet verken ut eller in
 
Sv: känner ni såhär nångång?

Nej det gör jag aldrig. Jag älskar mina hästar så mycket att jag vill se dem varje dag, kan jag öht stapla mig på benen så är jag i stallet. :)
 
Sv: känner ni såhär nångång?

Hej!

Jag tror de flesta känner så nån gång, så du är knappast ensam. I perioder är det verkligen mest jobb med häst (jag har haft skadad häst i snart 2 år..).

Motivation går upp och ner, man mår olika bra/dåligt, ibland kan hästarna est vara ett "nödvändigt ont". Det är när man börjar känna det som om livet i almänhet suger pga hästarna som man bör se sig om efter lämpliga lösningar- men det har du ju redan försökt. Kanske behöver du ändra kraven på en eventuell medryttare så du får lite hjälp och kan tycka det är skoj med häst igen..

Det låter också om att du skulle vilja stå i ett stall med fler människor i- sånt kan också påverka motivationen mycket. Själv har jag stått i stall där jag mest hade ångest och det slutade med att jag skickade bort hästan i 3 månader för att få tillbaka lite motivation. Jag bytte stall men i slutändan insåg jag att för att fixa att ha hästan behövde jag stå i ett stall där jag verkligen trivdes så vi flyttade tillbaka till ett stall där jag trivs kanon innan. Det har verkligen gjort hela skillnaden för mig.

Det ska vara kul med häst och är det inte det bör man sätta sig ner och fundera på vad man kan ändra och hur man vill ha det.

/Lavinia, har världens bästa häst idag!!!
 
Sv: känner ni såhär nångång?

tack=)

jag har ändrat kraven på medryttare.. de som står som krav i min annons nu mer är att vi alla tre ska komma överens... å att jag värdesätter kommunikationen..

jag har kollat efter nya stall osv men de finns inga i närheten av där jag bor heller:S

men för övrigt så när jag väl tog mig till stallet idag så tömlongerade jag hästen å han var sååååå duktig.. lyssnade precis på de jag sa åt honom.. å han lyssnade direkt.. de brukar han inte göra.. så är nöjd när jag välhade varit där:D
 
Sv: känner ni såhär nångång?

Jag känner så då vi inte har någon ridbana eller nån plan mark överhuvudtaget som jag får rida på, en ponny som oftast inte kan ridas själv i skogen längre ( gick förut men nu har det knasat ur totalt igen :banghead: ) försöker sätta igång henne men är tråkigt när man är själv. Vi har eget stall och inga ridkompisar omkring då det flesta hästar är travhästar .. Suck! Men det är nog helt okej att känna så ibland! :o
 
Sv: känner ni såhär nångång?

tack=)

jag har ändrat kraven på medryttare.. de som står som krav i min annons nu mer är att vi alla tre ska komma överens... å att jag värdesätter kommunikationen..

jag har kollat efter nya stall osv men de finns inga i närheten av där jag bor heller:S

men för övrigt så när jag väl tog mig till stallet idag så tömlongerade jag hästen å han var sååååå duktig.. lyssnade precis på de jag sa åt honom.. å han lyssnade direkt.. de brukar han inte göra.. så är nöjd när jag välhade varit där:D

Hur ser din annons ut? Kanske behöver en input från någon utanför? Man gör alltid små missar som andra kanske ser=)
Har du kanske orimliga krav? Vad kräver du? Vissa som är medryttare vill ha allt serverat på silverfat, slippa mocka och bara få rida/träna/tävla typ.
Andra vill gärna mocka och lulla i skogen.

Jag tex tycker det är viktigt att veta:
Vart står hästen?
Nära kollektiven? vilken hållplats? Hur ofta går tåg/buss?
Kostnad?
Arbete?
Antal dagar?
Vad förväntas av mig som medryttare?
Vad får/får man inte göra med hästen?
Någon max vikt/längd?
Höjd på hästen?

Vill gärna se en lite bild på hästen så man får en uppfattning om hästen.
Men ja, det är svårt att hålla uppe skenet hela tiden. Det är inte alltid roligt att ha häst, själv har gått från att rida 6-7 dagar i veckan till att nu endast rida 3 dagar (som medryttare). En rolig häst med bra stall, mycket frihet och underbar ägare =)

Håll i, du kommer hitta en toppen medryttare till slut :)
Du kan inte släppa kraven lite då? Rida mindre, bara umgås med din häst? Kanske rentav ge den en mini vila innan sommaren kommer? Jag tycker alltid det är roligare att rida på sommaren och därmed blir det lättare att komma dit och tycka det är roligt.
 
Sv: känner ni såhär nångång?

allt de du skrev vad du tycker är viktigt har jag med.. utom maxlängd å vikt för de spelar inte så stor roll..

tack snlla=)

grejen är at han har vilat hela vintern så tcker inte att han bara ska stå då han endast är 8 år gammal å har så mycket att ge..
idag tex skulle jag ridit med en tjej så väntade på henne i över en timme så sa hon att hon inte skulle komma å jag blir genast omotiverad då vi hade planerat att rida tillsammans.. men jag tog mig i kragen å slängde på sadeln å tog bort stigbyglarna å skrittade ut i skogen där på en äng tränade jag på att han skulle lyssna på skänklarna ordentligt å flytta för dom å böja osv.. å han var såååååå duktig.. så jag ångrar ju inte att jag red (förutom att jag har värk i hela kroppen) så stolt över honom.. så fö rmig handlar de nog om att jag bara ska få på sadeln så brukar de lösa sig. men vägen dit är jobbig ibland:P
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 715
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 603
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 757
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp