Känner mig så skylldig... Lillan då??

Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Hur har det gått? har du ringt på annonsen? varit och tittat? man blir ju nyfiken ju...kan ju tänka mig hur jag hade reagerat om någon av "mina" fd pysslingar blivit till salu...hade haft väldigt svårt att låta bli att åka och titta iaf och sen tagit beslut därefter.....
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Annonsen är borta från sajten så förhoppningsvis har hon hamnat i TS händer :)
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Ja själv så utgår jag från marknaden och 10' för henne om hon inte har några men av skadan tkr inte jag är väldigt mkt pengar. :) Köpte min för 8' o då var han inte inriden och hade olika långa bakben. :angel: Men ibland så spelar såna saker ingen roll. Han var den rätta och det kommer han alltid att vara. Ångrar inte för en sekund att jag köpte honom trots alla problem. Vissa hästar bara är rätt.

Är hon så viktig för dig tkr jag att du ska skynda iväg och slå en signal till säljaren. :)
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Sälj Lillan till någon som anser att hon är deras sagohäst. Och köp Exelle. Det verkar vara det enda rätta.

Precis.

Jag satt i nästan samma sits som du för många år sedan. Min första foderhäst skulle säljas av den nya ägaren som köpte henne då hon stod hos mig nåt år tidigare, ägaren ville sälja till mig men jag köpte inte. Hästen blev kvar. Nåt år senare fick jag ryktesvägen höra att den skulle slaktas pga en familjetragedi (hästen var frisk som en nötkärna). Jag ringde givetvis och försökte få tag i pållen men jag ringde EN DAG för sent. Hon var redan "fakturerad på ägaren" (fick tag i slakteriet och de gav mig den infon).

Jag har sällan ångrat något så bittert. Visserligen var det inte samma sitaution som din men lite iaf, du har cansen på samma sätt som jag hade och jag tog den inte trots att jag älskade den hästen. Jag försökte trösta mig med att hästen jag skötte då, och som jag senare köpte, inte hade kunnat räddas av mig om jag köpt min gamla häst. Men jag känner mig fortfarande som en lorthög då jag tänker på det idag trots att det är SÅÅÅ många år sedan...

Mitt råd: Följ hjärtat - du kommer ångra dig annars.
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Jag hoppas du svarade på annonsen, och iallafall åkte ut och tittade/hälsade på Excelle.

Var i en liknande situation förut, red en underbar häst, verkligen älskade honom. De sa att jag kunde få honom, sen att jag skulle få köpa honom, sen att jag skulle få köpa honom senare, sen att jag inte skulle få köpa honom alls. Mitt liv, mitt hjärta brast.
Jag slutade rida honom, :cry: , köpte en annan häst, men jag saknade honom varje dag, och det var inte alls samma sak med den nya hästen. Året efter så fick jag reda på att valacken var till salu. Jag köpte honom, till ett överpris eftersom det var jag som gjort allt arbete med honom, men jag hade lätt kunnat betalat 10 ggr så mkt, för det är helt enkelt MIN häst, mina drömmars häst.

Så, ja, jag vet hur det känns den där känslan, när man har hittat rätt häst. Det kanske inte ens är rätt häst efter vad man hade velat prestera inom ridningen (t.ex tävlingar , olika grenar osv), men det gör inget för man älskar hästen, och det bästa av allt, hästen älskar en tillbaka.

Mitt råd är: Kör på, åk och hälsa på hästen. Kolla om det fortfarande *klickar* mellan er, saker och ting kan ha förändrats. Men du kommer ångra dig om du inte ens gör ett försök.
Skulle ni fortfarande ha samma kemi, köp henne, och låna ut/sälj/behåll Lillan. -Det löser sig! :)
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Annonsen finns på blocket. Hästen i Mariestadsområdet, e.Treasure Ås u: Sally Brodda

Nej. Jag har fortfarande inte ringt:o... Men nu sitter jag med telefonen i handen. Titta kan man ju göra... Om hon är kvar vill säga...
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

BVSA (Billigare Vid Snabb Affär) står det ju! Om du som gammal ägare hör av dig kanske priset blir annorlunda (om du har ont om pengar)!
RING!
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Ja, ring och presentera dig. Hade jag varit säljare så hade jag hållit hästen åt en föredetta ägare/fodervärd...
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

kollade upp annonsen och hästen såg jättefin ut! om du inte ringt ännu borde du göra det, och som alla andra sagt, kolla upp henne iaf! om det blir ett köp och du måste lämna lillan så kan du väl sälja, hyra ut, låta någo ta henne på foder eller liknande till någon du vet hon kommer trivad hos och som du litar på? lycka till!
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

10 ´000:- inkl en massa utrustning är inte så dyrt ändå fastän det är ett varmblod. Hon ser supergo ut (kikade på annonsen)
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

10 ´000:- inkl en massa utrustning är inte så dyrt ändå fastän det är ett varmblod. Hon ser supergo ut (kikade på annonsen)

Jag gav 9000 för min 10-åriga vallack och han kände jag inte. Hade lätt gett 10 000 om det var en häst jag verkligen ville ha.
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Jag tycker att du ska göra som dom andra tycker, sälja lillan och köp Exelle;)
men som sakt, du ska åka och titta på Exelle först. Men jag kom på en sak om jag skulle vart du, skulle jag viljat veta hur hon va nu om hon inte va den underbar längre? :confused:
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Jag skulle ringa! Ser ju ut att vara trevlig ridhästmodell på henne också.

Hästar som man verkligen tycker om träffar man inte så ofta. De flesta hästar kan man tycka om, men det är väldigt få som man passar som hand i handsken med. Träffade jag en sån häst igen och fick möjlighet att köpa den skulle jag inte tveka.
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Lite lessen i ögat... :cry:
Exelle åker till Norrköping om två veckor.. Men men. Sånt är livet. Jag fortsätter med Lillan och jag vill tro att hon mår bäst av det. Jag har ju lovat mig själv en gång att hon inte ska bli någon vandringspokal så hon stannar hos mig. Exelle får det säkert jätte bra på Östgötaslätten får vi hoppas. Det känns lite vemodigt. Tänk om jag hade varit lite snabbare... Fast ödet kanske bestämde att jag ska ha kvar Lillan, det kanske va därför Exelle var såld :confused:
Jag har ju faktiskt Lillan... :love: Världens underbaraste piggelina. Hon gör ju ändå nästan alltid som jag säger... Så nu ska jag och svärmor fixa transporten så att jag och Lillan kommer iväg och får lite profshjälp, det behöver vi nog båda två ;)
 
Sv: Känner mig så skylldig... Lillan då??

Tråkigt att du missade:cry: Med du kan väl få veta vem som köpt henne och ha kontakt med dem, och ville de nån gng sälja hästen så kan de väl ringa till dig? Vid det laget har du ju isf bildat dig en större uppfattning om din nuvarande hästs vara eller icke vara också? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp