Juvertumör på hankatt?

EmmaW

Trådstartare
Efter att ha googlat mig vithårig snart utan större resultat pratat med jourvet som gett mig en tid i nästa vecka så frågar jag här innan jag förgås över mitt hjärta:crazy:
En knöl är hittad på min älskade hankatt vid ljuvret en på båda sidor ganska långt ner, dom är ärtformade, ligger underhuden så att säga, när man kände och klämde lite så kom lite vätska ur spenen....förstår att ni inte kan ställa diagnos här men har någon varit med om liknande? Han äter och är som vanligt, verkar inte ha ont eller nåt. Någon som har erfarenhet?

Sv: Juvertumör på hankatt?

Hos marsvin är det lika stor risk för juvertumörer hos honor som hos hanar.
Och även män (människo män alltså) kan få bröstcancer, även om det inte är vanligt. Så visst kan det vara så att din hankatt fått en juvertumör (mina egna tankar).

Tur till veterinär kanske?

Sv: Juvertumör på hankatt?

Hos marsvin är det lika stor risk för juvertumörer hos honor som hos hanar.
Och även män (människo män alltså) kan få bröstcancer, även om det inte är vanligt. Så visst kan det vara så att din hankatt fått en juvertumör (mina egna tankar).

Tur till veterinär kanske?

Jag har en tid i nästa vecka, jag har läst massor men hittar inte att det brukar vätska sig om man "klämmer/känner" på dom försiktigt ur spenen???Därav att jag är så fundersam....vetten ville så klart inte säga nåt över telefon vilket jag kan förstå även om han tyckte det lät konstigt.....Därav min undran....

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 788
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 830
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 329
Senast: Grazing
·
Hästvård Börjar med att skriva att veterinären är kontaktad och vi har fått tid nästa Tisdag, men jag vill kolla med någon härom de har varit med...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama