Juverproblem eller vad?

cirkus

Trådstartare
Plötsligt när jag kelade med min ena honkatt så såg jag att runt två spenar så var det som om en kattunge hade diat. Ena spenen strax vid armhålan och den andra vid ljumsken, på samma sida.

Katten är kastrerad så det är inte rimligt.
MEN det finns kattungar på gården som nu är stora, kan hon ha låtit en av dem försöka dia ? Skulle kattmammorna tillåtet det, det känns helt orimligt.

Det är som klet - antingen mjök eller kan det komma var ?

Jag har alltid tyckt att den här katten inte beter sig som om hon är kastrerad ordentligt. Hon kan vara löpsk, men ändå inte riktigt som innan kastreringen (som var för 4 år sen). Kan det änga ihop ? de missade nån liten äggstock vid kastrationen ?

Jag kände och klämde försiktigt, men hon bara spann och tyckte det var mysigt, inte ont. Och inga bölder/sår eller knölar - man är ju livrädd för juvertumörer.

Så gott folk, vad kan detta vara ?

Och JA, hon skall till veterinär så fort som möjligt!

Sv: Juverproblem eller vad?

Visst kan hon låtit kattungar snutta. Det finns tom. kastrerade hankatter som leker mamma på det sättet. ;) Antar att de liksom människor kan producera "häxmjölk".

Det var inte alls kattungar som var bovarna !

En timme efter att jag skrivit inlägget skulle jag visa min son hur det såg ut - då var plötsligt ena spenen borta och istället var det ett HÅL !!!

Jag fick för mig att katten blivit tvätt-galen och velat ta bort gucket och bitit och gnagt sönder sig...

Jag ringde djursjukhuset och de sa åt mig att avvakta till morgonen.

Dock åkte jag dit och inhandlade en tratt (genom hela stan, var i säng vid 0200).

Imorse fick jag tid på den vanliga kliniken.

Lilla Siri har varit i slagsmål med en annan katt som har gjort TVÅ djupa revor, hålet jag såg fanns redan från början, men jag hittade det bara inte, sen var det ett hål till nära den bakre spenen.

Nu är hon förvisad till att vara inne (stallmiljö är inte så lyckat med två stora sår) och att ha tratt. Samt Pencillin i 10 dagar.

BLir hon sämre så får vi åka in och dränera såren.

jag är 2380 kronor fattigare, tack och lov är hon försäkrad !

Sist men inte minst. HON är i fin form !! Vetten tyckte det var bra att vi kommit så snabbt nu i rötmånadstider. Kissen blir frisk...

Phu...

Usch, låter hemskt ju, tur att du åkte in med henne så snabbt (och tur att hon är försäkrad)!
Krya på dig, Siri!

Söta, fina, raraste lilla Siri-

Jaa, jag är också glad att vi UPPTÄCKTE detta i tid - hon hade lika gärna kunnat lega på stallloftet och kurat i flera dagar.

Först var hon inte alls överens med dem hon bor med om att vara innekatt ett tag. Hon måste dessutom vara instängd i ett rum i taget, sonen som är 11 år är hennes ständiga sällskap (han är glad som en speleman att ingen tjatar på utevistelse för hans del!). Vårt hus har 6 in och utgångar, folk kommer och går lite hursomhelst så det går inte att ha henne i hela huset.

Hon har ätit och druckit. Och kissat på pläden som låg i soffan, stackars Siri, vilken förolämpning, sonen förstod inte att jamandet just den gången betydde LÅDA. SÅ nu kommer vi att flytta katt plus kattlåda från rum till rum, dvs från där sonen har datorn till TV-rummet :-).

Tratten åker av när hon skall äta. Dricka går bra ändå.

Nu har bägge såren "torkat" det ser mycket bra ut. Det är svullet i det största, men det är inte så konstigt.

Jag undrar vilket kattskrälle som vill denna lilla varelse något så ont så hon får stora sår.

Liknande trådar

O
Katthälsa Hej! Jag har en 1-årig honkatt som kastrerades för ungefär en månad sedan. I tisdags när jag kom hem efter att ha varit borta i nästan...
Svar
2
· Visningar
2 649
Senast: Orbizon
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 343
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter