cirkus
Trådstartare
Plötsligt när jag kelade med min ena honkatt så såg jag att runt två spenar så var det som om en kattunge hade diat. Ena spenen strax vid armhålan och den andra vid ljumsken, på samma sida.
Katten är kastrerad så det är inte rimligt.
MEN det finns kattungar på gården som nu är stora, kan hon ha låtit en av dem försöka dia ? Skulle kattmammorna tillåtet det, det känns helt orimligt.
Det är som klet - antingen mjök eller kan det komma var ?
Jag har alltid tyckt att den här katten inte beter sig som om hon är kastrerad ordentligt. Hon kan vara löpsk, men ändå inte riktigt som innan kastreringen (som var för 4 år sen). Kan det änga ihop ? de missade nån liten äggstock vid kastrationen ?
Jag kände och klämde försiktigt, men hon bara spann och tyckte det var mysigt, inte ont. Och inga bölder/sår eller knölar - man är ju livrädd för juvertumörer.
Så gott folk, vad kan detta vara ?
Och JA, hon skall till veterinär så fort som möjligt!
Katten är kastrerad så det är inte rimligt.
MEN det finns kattungar på gården som nu är stora, kan hon ha låtit en av dem försöka dia ? Skulle kattmammorna tillåtet det, det känns helt orimligt.
Det är som klet - antingen mjök eller kan det komma var ?
Jag har alltid tyckt att den här katten inte beter sig som om hon är kastrerad ordentligt. Hon kan vara löpsk, men ändå inte riktigt som innan kastreringen (som var för 4 år sen). Kan det änga ihop ? de missade nån liten äggstock vid kastrationen ?
Jag kände och klämde försiktigt, men hon bara spann och tyckte det var mysigt, inte ont. Och inga bölder/sår eller knölar - man är ju livrädd för juvertumörer.
Så gott folk, vad kan detta vara ?
Och JA, hon skall till veterinär så fort som möjligt!