Justin boots

aleksis

Trådstartare
Ska beställa ett par Justin Gypsy från Usa men behöver lite hjälp med storlekar.

Jag har 38 på de flesta skor, kan även ha 39 i vissa fall så det lutar åt att ta en 38,5 eller 39 då jag hellre ser att dom är lite stora än för små. Finns ju alltid tjockare sockar att ta på sig!

Någon som har dessa boots? Hur upplever ni dom i storleken?

Sv: Justin boots

Det finns 24 olika model av Gypsy boots.
Mail-Order Boots kan vara ett problem att dom inte passa.
Det finns försäljer av western boots har i Sweden.

Jag har ett par i strl 9B ung svensk strl 40, Passade som handsken, beställde från USA. Finns det någon som säljer Justin Gypsy här i Sverige? Har letat på nätet....

Tack för svar!

Tyvärr finns det nog inte det. Inte vad jag har hittat. Highridge säljer Justin men dom hade inte den modellen då vi ringde

Ska beställa ett par Justin Gypsy från Usa men behöver lite hjälp med storlekar.

Jag har 38 på de flesta skor, kan även ha 39 i vissa fall så det lutar åt att ta en 38,5 eller 39 då jag hellre ser att dom är lite stora än för små. Finns ju alltid tjockare sockar att ta på sig!

Någon som har dessa boots? Hur upplever ni dom i storleken?

Det kan ikke betale sig, pga risikoen ved størrelsen. Der er stor forskel i størrelse selv indenfor samme mærke. Justin er en god mærke, men lige gyldig hvilken mærke de er, skal du kunne prøve støvlerne! Der kan også være lidt forskel fra støvle til støvle indenfor samme størrelse. Ændringer fra mærke til mærke eller stil til stil kan nemt være ikke kun en halv nummer, men en hel nummer anderledes!

Sidste gang jeg var derover, prøvet jeg nogle i samme mærke og størrelse som nogen jeg havde i forvejen. Og de passet slet ikke. Og de andre er ikke andet end 3 år gammel.

Derudover skal du også få omregnet din europæske str til de amerikansk og omregninger er heller ikke til at stole helt på. Og der er helt anderledes størrelser og facon efter om du køber kvinde eller herre støvler. En str 40/41 svarer til alt fra 7 til 8.5 i herrestøvler afhængig på mærke/stil og alt fra str 9 til 10.5 i kvinde... Og en 45 kan ikke fåes i kvinde, selvfølgelig, men kan nemt variere fra 11.5 til 12.5 eller 13 i herre. Og så er der også bredden at tage hensyn til.

Så bestille dem kun hjem fra USA hvis du er villig til at smide pengene ud. Husk også at du skal betale told osv på import. Og her i Danmark skal forsendelses udgifterne med i beregninger på hvor meget der skal betales told og moms på.

Det kan kun betale sig at få støvler fra USA, hvis man ER i USA!

det var en försäljer på AQHA Nationals på Axval föra hel som hade en massa oliika boots, tänkt inte på vem det var.
Har dom inte just Gypsy....en annan model kan vara bra.
Kola Lucky Rider annans.
Good Luck.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 573
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar