Just när man har tänkt byta till hund

P

pralin

...lämna kattlivet bakom sig och byta fyrbentvän, hoppar gammalkatten upp i knät och spinner som bara den. Slickar försiktigt på fingrarna och låter en borra in handen i pälsen, för att sedan somna, totalt avslappnad och trygg.

Nä, det kanske blir en nu smidigt och självsändig myskatt, istället för en dregglande aktivitetsbest :angel:

Sv: Just när man har tänkt byta till hund

Varför inte båda? Min syster hade katt (tyvärr vandrat över regnbågsbron) och skaffade hund. Katten var vuxen och inte så glad i början, men efter ett tag så drog dom nattliga race ihop.

Sv: Just när man har tänkt byta till hund

Säjer som Fideli, hund och katt kan gå jättebra ihop.
Jag lånade en mkt kattvan äldre tik på foder och hon bryr sig inte om kattungen som biter henne i öron och hänger i hennes svans, hon gör inga utfall och försöker få igång mellankatten som är ganska rädd hundar och hon bryr sig inte om äldsta katten som inte låter henne sitta och ligga vid mig.

Hade jag skaffat hund och kattunge hade det vart en annan sak, då hade man kanske kunnat haft en livligare hund men som det är nu kräver katterna en hund som inte tar någon notis om dem så att kontakterna får ske på deras villkor.

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama