Julpynt *bildtråd*

the_connemara

Trådstartare
Kan vi inte ha en tråd här där vi kan visa upp och tipsa om julpynt? Jag är iaf jättenyfiken på alla andras julpynt efter att äntligen flyttat hemifrån på riktigt!

Således har jag bara en ljustake och lite pynt från rummet i föräldrahemmet, det duger ju inte :D

Gärna både översiktsbilder på hur ni pyntar olika rum och detaljbilder på allt från julgranspynt, ljusslingor, adventsljusstakar, tomtar, gardiner, dukar, allt, allt, allt!

Gärna tips och bilder på pyntade julgranar oxå, det är nog nästan prio ett i byggröran :p

:bump:

Senast ändrad:
Sv: Julpynt *bildtråd*

Puttputt. Det är även min första jul hemifrån och jag har redan pyntat lite, men jag tycker inte det är nog! Vill ha mer mer mer :)

Jag har tre renar hängandes i gardinstång i fönstret.
imgp0222_174069980.jpg

Röda pepparkaksljus, lite tråkiga då jag inte hittat några fina ljusstakar.
'Gammal' bild, är som sagt polkagrisar i den skålen just nu.
imgp0147_174222762.jpg

Polkagrisar framme i en skål, det var dock dumt för de har klibbat ihop till en klump. Här syns de i bakgrunden lite.
imgp0200_174024631.jpg

Sen har jag köpt en röd/vit kökshandduk och så silvriga snöflingor som hänger i sovrumsfönstret. En en i en röd kruka har jag också. Också har jag små röda hjärtpinnar i mina orkideer. Och isspray på fönstren har jag.

Jag försöker komma på mer julpynt men det går inte. Jag vill inte ha julgardiner då jag tycker att de allra flesta som finns är rent ut gräsliga, och vi har inget matbord så ingen fin duk heller. Försöker leta någon söt till vardagsrumsbordet men den måste vara tunn och liten, så det är svårt. Har även en röd filt och kudde i soffan.

En julstjärna att hänga i sov och vardagsrumsfönstret ska jag dock skaffa, och så vanliga V stakar till köket. Jag vill ha rött, vitt och silver, även lite natur/beige, som färgtema alltså.

Jag behöver hjälp på pyntfronten, för nu har min fantasi tagit slut.

Senast ändrad:

Varm choklad och mashmallows är ju något av det godaste som finns! :d

Vi hängde upp julgardiner i köket igår, men annars har vi inte pyntat något alls än. Så bilder kommer när det finns nåt att fota hehe.

Och helst med en skopa vaniljglass och/eller, en klick grädde också, det är sjukt gott :d

Igår köpte jag en adventsstake med mossa och så, ska bara hitta ljus nu också, och en V stake som får stå i sovrummet så länge. Jag har tittat ut julstjärnor på rusta, men det ligger några mil härifrån, så det får nog vänta till vi ska köpa gran vilket blir kring första advent.

Vill ha v stakarna i köket, men dom som drog el i vår lägenhet var nog efterblivna för det enda sättet att få ström till dom är om kablarna hänger över halva köket och jag hatar när kablar är framme. :mad: Så vi får se om jag lyckas lösa det snyggt eller hur jag får göra. Undra om man kanske kan konvertera dom till batteristakar? Sambon är trots allt elektriker going on elkraftsingenjör, så det borde han väl kunna kan man tycka :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet...! det är långt till jul och jag har inte tänkt julpynta än, men de sålde faktiskt julgrejor på marknaden jag var på idag så...
17 18 19
Svar
364
· Visningar
28 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka