Mirre

Trådstartare
Tycker det behövs en sådan tråd nu när det snart är jul :p

Så vilken julmusik tycker ni är bra?

Jag gillar Nightmare before christmas :sneaky:
och Lily Allen somewhere only we know
oooch Tomten jag vill ha en riktig jul en sån som man har när man är liten ( det enda jag minns av texten och det plågade jag klasskompisarna med hela förra december:devil:)

Ingen jul utan Kurt Olsson och damorkestern - deras julskiva spelar vi alltid till julgransklädning och sherrydrickande :p

Kommer som alltid lyssna på Blackmore's Night's julskiva och likaså Transiberian Orchestra. Och självklart Kockarnas julskiva :D

Förutom Fairytale of New York med älskade Pogues (:love:) så är de här mina favoriter:

De här är standard hemma hos oss på julen och fyyyy vad jag får hem/jullängtan av att höra dem!

Jul i Folkton är den bästa julskivan there ever was :love:

Sofia Karlsson är Sveriges bästa sångerska alla kategorier enligt mig. Här text av Dan Andersson, min favoritpoet.

Lena Willemark på sång och Lisa Rydberg på fiol. Hon är grym.

Sara Isaksson, ytterligare en fantastisk sångerska.

Annars har jag en sjukt ägig Spotify-playlist med julmusik som jag anser vara top notch men jag har egentligen lyssningsförbud på denna fram till första advent eller så:
Jul by Krstn

En av mina absoluta favoriter är White wine in the sun av Tim Minchin :love:. Höll på att bryta samman totalt när jag upptäckte att de plockat bort den från spotify.

Här är en till som gillar Fairytale of New York och Mer Jul bäst, men förra året lyssnade jag av någon anledning en del på do they know it's christmas :)

Liknande trådar

Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 406
Senast: nejlica
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 305
Senast: Fiorano
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Acto
·
Tjatter Funderar på att ge bort sjöapor i julklapp till ett gäng barn i jul. Är det någon här som har erfarenhet av dem? Tycker barnen de är...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama