Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill man bli fin får man lida pin, brukar det visst heta. Det är i ett sånt här läge man skulle ta kort på sig själv och lägga ut på facebook så skulle folk få sig ett rejält garv. Jag sitter nämligen med en babyblå badmössa på huvudet och har precis smetat på en brun gröt på håret. Det var inte helt lätt att kleta på gröten ståendes över diskhon med alldeles för stora plasthandskar på händerna. Nästa gång får det bli gummisnoddar runt handlederna så de sitter kvar. Tanken med hela proceduren är att få lite färg i håret. De senaste åren har jag nämligen fått fler och fler gråa hår. Jag ser förvisso fram emot att få grått hår och kan se mig själv som sjuttioåring med långt grått hår i en fläta. Men det är för tidigt. Jag vill inte släppa mitt bruna hår än så jag tänkte fejka. Nu är det henna jag använder, då jag är rädd för kemikalierna i de vanliga hårfärgerna. Jag vet inte riktigt hur hennan blir på gråa hår. Morotsfärgat? Vi får se. Lyckligtvis är de gråa håren än så länge i klar minoritet. Kastanjebrunt är annars vad jag vill ha.

Idag blir det väl en del matlagning inför julafton. Jag bestämde mig igår för vad jag ville ha. Längre framförhållning har jag inte haft. Alladdin-asken och sillsalladen har dock varit givna sedan länge.

Jag har hittills fått en julklapp. Normalt sett så brukar jag inte få några alls och jag brukar inte heller ge några. I år är det två personer som har fått eller ska få en julklapp av mig. Det jag önskar mig till julklapp är att bli av med de alsolspritsindränkta kompresserna. Jag är less på dem sedan länge men måste ha dem tills det är helt garanterat säkert fritt från var i såret.

Jag är ju ledig i två veckor från jobbet nu och förhoppningsvis blir det provridning av hyresvärdens häst någon av dagarna. Det är inte bortglömt, våra tider har helt enkelt inte matchat varann, så det har inte blivit av. Skönt att jag har fått en så trevlig hyresvärd. I förrgår satt vi och fikade över lite glögg med tillhörande godsaker och pratade om diverse mellan himmel och jord. Trevligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 830
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 982
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fick mitt första gråa hårstrå när jag var 25 år. Tyckte att det kändes lite orättvist tidigt… Men på den vägen fortsatte det. Jag...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 300
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama