Julen är förstörd! *gnäll*

EmelieK

Trådstartare
Jaha.. Det blir ingen jul i år! Tågbiljetterna ligger betalda på köksbordet och julklapparna är köpta.

Men idag, fem dagar innan vi ska åka börjar hunden löpa!!!!

Hon hade förlöp för nästan två månader sedan så vi trodde i våran enfald att hon hade haft ett tyst löp. Mammas hanhund blir tossig på löptikar så det finns inte en chans att vi kan åka.

Min sambo, snäll som han är, erbjuder sig att stanna hemma med hunden så att jag kan åka och träffa släkten själv över jul.. Men jag vill absolut inte fira jul utan honom och hunden!

Vi har fundetar men det finna ingen som skulle kunna ha henne över jul, och ärligt talat så har jag ingen lust att lämmna bort henne över jul heller....

Usch!! Allt var planerat in till minsta detalj och på en sekund blev det mos av vårat julfirande..

Någon som har en smart lösning? :(

Sv: Julen är förstörd! *gnäll*

Nä, mammas sambo´s föräldrar bor i närheten men Duse (hanhunden) är livrädd för mannen av någon konstig anledning så det vor taskigt att utsätta honom för den stressen..

Nja.. Känns inte kul med pensionat.. Då stannar jag hellre hemma tror jag. Äh, jag vet inte.. Kanske.

Stäng in hundarna i varsitt rum, har inte dina föräldrar en bur som deras hane kan sitta i annars? Vår hane fick bo i badrummet när tikarna löpte.

Våran hund har aldrig träffat dem förut och det är 4 dagar det handlar om. Jag har kollat med SJ, det går inte att boka om biljetterna. Det är nog bara att acceptera fakta och börja planera för en jul hemma istället. Just nu har vi en Julstjärna i fönstret och en tomte på köksfläkten.. Men lite julstämmning kanske man kan fixa till? ;)

Han blir väldigt stressad av löptik, springer runt och flåsar, gnäller och icke kontaktbar.. Känns taskigt att utsätta honom för den stressen.

Måste hon ha träffat dem förut? Jag fick med kort varsel lämna bort Råda till sambons fars nya frus föräldrar som inte ens jag hade träffat innan, när hon bara var 20 veckor. Det var bara två dagar visserligen, men det gick superbra och hon var lugnet själv och snodde oxfile.:angel:

Hihi.. Nä, det är sant. Men vi är ganska fåniga när det gäller djuren i våran familj. :o Känns dumt när det så många dagar också. Har ingen bil eller körkort så vi är beroende av tågbilljetterna vi köpt.

Ingen i närheten av Mjölby som vill tillbringa julen med en underbar staffe-tik? :D

Det är ju ett val man gör.Hunden vet inte om att det är julafton.
Själv väljer jag dock bort släktmiddagen för att där finns en som inte gillar min hund.

Haha, hade vi bott närmare så hade det nog inte varit ett problem... En staff mer eller mindre kan väl aldrig märkas, eller ?

Haha ;)

Nä, det klart hon inte vet det, men det är många dagar det handlar om och folk är nog inte så pigga på att vara hundvakt över jul. Alla har ju sitt att tänka på såklart.

Eller hur? Bara en glad och pussig hund till, smälter snabbt in! :D

Jo,men så är det ju att ha djur.Man är låst så klart.
Men hör inte den här hemma under efterlysningar om du söker hundvakt?

Är hon snäll mot andra tikar?
Om jag bara kan flytta på en av hundkojjorna så kan hon var här!
Men det är inget lyx pensionat, men mycket gos i soffan och räkna med att hon kommer hem lerig efter turer nere vid sjön.:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall
  • Byta försäkringsbolag
Tillbaka