Julafton och 5 hundar.

YorkWann

Trådstartare
Gick jättebra, som jag trodde, men som alla varit extremt nervösa för. :p

Det roliga var att min lilla fick göra som hon ville, för hon är ju så söt och uppfostrad ( :angel: ) Så ställde hon sig och tiggde hos min kusins farmor, och hon; "men vem är det NU då? Jaha, det var ju den söta, ja men dåså." :p Tulla vet hur de gamla ska tas :D

de andra, särskilt min stora (som är tonåring nu med åtta ben, och som hade fått skinka i köket på förmiddagen) skulle tydligen nu ha särskilda kommandon som " Men gå ut i vardagsrummet och ät inte av julbordet" ( :D ) och som sen fick onda förmaningar om han inte lydde, sen var de ju de två valparna som alla hade fullt sjå med att ha koll på så de inte skulle kissa på finmattan :p

Gammeltanten hade stenkoll på valparna, och gudnåde, den valp som inte gjorde som hon sa. Tulla försökte undvika dem i största möjliga mån "Helvete, var de en i köket med.... suck" Typ :D

Såå, hur har er hundjul varit? :D

Sv: Julafton och 5 hundar.

Livlig skulle man nog kunna säga, 3 hundar här hemma varav 2 valpar/juniorer men det gick hyfsat sen till slut när de lugnade ner sig. På kvällen var de som vanligt igen, låg mest och sov =) Nästa jul är dom dock 4 st. (hundar alltså) så vi får se hur det går då, det är ju några andra "högtider" innan dess så vi får ju en föraning om hur det kommer gå :D.

Vi ska ha en intressant nyår. Två av mina 3 tikar löper. En av dessa har troligen kommit in i höglöp till dess, den andra löper för första gången och är lite osäker över detta. Min syster kommer med deras GD korsning, hane givetvis :smirk:. Men han är bara ett halvår gammal och har inte riktigt koll på vad som händer. Men tur jag har stort hus så man kan hålla dem i sär. Annars åker mina tikar ut till gråhundarna i trädgården.

Över förväntan! Vet att de brukar sköta sig men denna jul var det lite annorlunda. Vi var hemma hos mina svärföräldrarna som hundarna älskar och de är vana att vara i deras hem. Den ena har dock pinkat på fåtöljen två ggr :angel: så det var det enda jag funderade på. Om han skulle få tuppjuck och göra om det fastän jag var där, har bara hänt när jag har lämnat honom. Mattes ögonsten som blir sur när jag går. :angel:

De annorlunda sakerna var att de var kattvakter, katten var instängd i ett rum. Mina vinthundar skulle gärna sätta igång ett kattrace vill jag lova. Men det gick bra! Den ena gick till kattdörren några gånger och gnällde men insåg att jag går dit varje gång och säger till - så han gav upp. Det andra var att det skulle komma mycket folk som de aldrig har träffat varav en var allergisk.

Mina hundar sov hela julafton och var ALDRIG inne och tittade på julbordet, jo sen nä vi hade ätit klart och höll på och packa ihop. Stolt! :) Dock blev det en himla fisande för de hade fått smaka lite.... :D Det löstes med aromalampa. ALla gästerna gillade hundarna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka