John Madden försvarar butta

(Sporthästen)
FALSTERBO Inför ett fullsatt VIP-tält försvarade tränaren John Madden det amerikanska synsättet på fenylbuthazon. ”Att inte kunna använda butta sju dagar innan en tävling är löjligt”, sa han.

Läs mer...

Sv: John Madden försvarar butta

Hur länge finns medlet kvar i kroppen och hur lång är effekten efter användandet ? Det är väl detta som är intressant i sammanhanget Alla skall ju tävla på lika villkor.

Citat ur artikeln; ”Men jag gillar inte att vi inte kan använda det sju dagar innan. Det är löjligt. Butta har ingen effekt efter 36 timmar.”

tur för honom att han inte är svensk då, eftersom det är 14 dagar här..

Om hästen behöver äta butta 7 dagar innan tävling, är den verkligen redo att tävla då!??

Jag personligen skulle inte tävla en häst en vecka efter gaskolik, även om den verkar ok.

Kolik, och många andra sjukdomar med den, tär väldigt på hästar. Oavsett om de verkar ok efter en vecka eller inte...

”Och kan butta göra livet lättare för en äldre häst som ska promenadridas tycker jag att det är okej.”

Ja och nej. Det beror väll på varför hästen behöver buttan...

”Och kan butta göra livet lättare för en äldre häst som ska promenadridas tycker jag att det är okej.”

Ja och nej. Det beror väll på varför hästen behöver buttan...

Håller med dig där. Men han som gjorde uttalandet verkar ju missa poängen att det är ganska stor skillnad på promenadrida och att tävla.

Håller med dig där. Men han som gjorde uttalandet verkar ju missa poängen att det är ganska stor skillnad på promenadrida och att tävla.
Knapp
Verkar vara en helt rubbad person. Och detta ska vara proffs...
Häst som ska tävla en vecka efter en kolik, vad begär man av sin häste egentligen?
Att butta skulle ha god effekt vid gaskolik. Hade människan sagt finadyne så visst, men butta.
gulan

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över min insats! Klappar mig själv lite extra på axeln… :D Det var dags för medarbetarsamtal på...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Sporthästen) FALSTERBO Efter Sveriges seger i superligan var det många som berömde de svenska ryttarna. Den amerikanske tränaren John...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama