Zarro

Trådstartare
Vad gör ni av eran/era hundar under dagtid då ni jobbar?Skulle vilja ha lite tips.

Sv: Jobbtid

min hund är hemma :)

Jag har ett jobb som jag kan ta med hem ibland, de dagar inte någon av barnen slutar tidigare osv åker jag hem. Oftast är han ensam ca fem timmar med någon gång har det blivit sex timmar. Han har blivit van att det är lugnt på förmiddagarna för är jag hemma hela dagen och jobbar så sover han då.

Men sen är det full rulle :D

Om sambon slutar lämplig tid så kan hon vara hemma ca 3 h annars så far svärmor och är med henne samt rastar henne eller så min sambos systerson! Har det perfekt när dom är så snälla och ställer upp och tar hunden, samt att dom bor så nära så ifall det krisar sig någon dag så kan dom ställa upp med kort varsel! :)

Jag pluggar heltid och bor hemma så när jag är i skolan är mamma hemma, (hon jobbar natt), skulle de krisa sig så brukar mormor och morfar ha honom.

Min hund är hoss sin dagmattefamilj, det är en småbarns familj så någon är nästan alltid hemma. Plus att mamman pluggar heltid och är hemma. Familjen har haft tankarna på att skaffa egen hund. Så de är jätteglada över att ha min hund som lånehund.

De dagar som familjen inte kan sitter hon i hundgården meddan jag jobbar.

:laugh:

När jag skaffade hund hade jag en sambo som jobbade dag medan jag jobbade natt, så det var alltid någon hemma. Efter att ha blivit singel gick det väldigt lätt att få tag på nattmatte.

Nu när jag börjat jobba dagtid ska vovve skolas in på dagis, även där har jag haft tur och inte bara fått plats utan kunnat välja ett dagis som jag tycker passar mig och min hund. Visst blir det dyrt som attan och målsättningen är egentligen att kunna lösa det på något annat vis framöver, men nöden har ingen lag.

Min är med mig på jobbet. Jobbar som vaktmästare/kamrersassistent inom Svenska Kyrkan.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
392
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 276
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka