Sv: Jobb som inte kräver utbildning
Mataffärer
Klädaffärer
Personlig assistent
Hemtjänsten
Äldreboende
Resturanger (disk/servitris)
Städjobb
Telefonsäljare
Brevbärare
Kioskar/Gatukök
Cafeer
Dagis
Fast man får iprincip aldrig en fast tjänst på verken "dagis" alltså förskola, hemvården eller på äldreboende utan relevant utbildning dvs förskollärare vs sköterska, undersköterska och läkare.
Dock finns det goda chanser för timvik men det är nog lika för de allra flesta yrken om man är bra på det man gör och att arbetet inte innebär någon typ chef position. Timvik i sig kan ju leda till att man faktiskt vill utbilda sig.
Till TS
Vägen till anställning går ju ofta genom Timvik speciellt om man inte har utbildning så fundera vad du kan vara intresserad av och gå dit och be om att bli uppskiven på vikarie lista.
Nu håller jag på att utbilda mig men innan utbildning var jag nästan aldrig utan arbete även om jag på papper var arbetslös. Det gick så lång att när ev.arbetsgivare frågade efter mitt nr på arbetsförmedlingen bad arbetsförmedlingen dem att titta efter någon annan för dem tyckte att jag redan hade så mycket (gissa om jag vart arg när detta kom fram

)
Ställen jag vikarierat (både Tim vik och längre vik) är förskola, Förskoleklass, låg och högstadiet+ anställning som flyktingmottagare inom skolan och hade då själv hand om förberedelseklass och svenska som andra språk.
Jag har också vikarierat på hemvården, jobbat i butik (som på ica och som florist) jag har varit Assistent, Lokalvårdare, häst/stallskötare media/annonsförsäljare. You name it, har provat på det mesta och hade då endast gymnasieutbildning som bil-lackerare.
(Och efter att nu ha pratat om halva mitt cv

)
Självklart fins det säkerligen möjlighet till vik även inom yrken som bygg,mek och chaufförsyrken(kräver ju dock ofta speciella körkort men många ha ju diverse bokstäver på körkortet som de inte använder så du kanske är en av dem) det beror helt vart ditt intresse ligger.
Lycka till