Jisses vad billiga datorer är numera...

C

cissiny

Min mammas dator fick tusen virusangrepp (hon hade inte uppdaterat antivirusprogrammet på månader), ni kanske minns min tråd om blåskärm och annat skoj :crazy: ?

Hursomhelst, jag fick ju igång den hyfsat men den var seeeeeeeg och strulig... Inte helt ny heller.

Nu var sambon, jag och katten där ett par dagar och då pratade vi dator. Vi har tidigare köpt bra och billiga datorer (stationär resp laptop) och kollade upp vad den handlaren hade...

Så, nu har mamma en ny, snabb som tåget, med alla program (ganska många) och dokument mm inlagda är det 95 % ledigt utrymme kvar! (80 gig hårddisk).
Snabb, bra dator för strax under 3500:-, visserligen utan skärm etc och utan operativsystem. Men det har hänt mycket de senaste åren tycker jag... Tycker att det är otroligt vad priserna gått ner!

Glömde nämna att den har DVD-brännare också...

Mvh glad Cissi

Sv: Jisses vad billiga datorer är numera...

Ja, det är väl egentligen bara om man ska spela moderna spel som det börjar dra iväg lite på priset, annars klarar man sig med billigaste som går att få tag i.

Jo, absolut! Minns när jag köpte min förra dator, 2000 tror jag. Bättre begagnad, ett år eller så. 3000:- med CD-spelare men ingen brännare, 2 gig hårddisk tror jag... Det tyckte jag var ett kap!

Det är inte många år sedan trots allt då man fick ge över 10 000 för en ny, med den tidens mått, skaplig dator...

Butiken hade nån för under 3000:- också, ny med stor hårddisk men CD-brännare istället för DVD-brännare.

Tycker att det har hänt väldigt mycket de senaste åren... Jag blev rätt sugen på en likadan dator som mamma har... :)

Mvh Cissi

Jo, det har hänt väldigt mycket på hårdvarufronten. Många små firmor har väll desvärre gått i konkurs då de måste sälja allt mer för att få ihop pengarna. Men det är ju skönt för alla konsumenter att kunna köpa nytt och uppgradera känns inte så lönt längre.

Sen är det lätt att få folk att köpa nytt också så :D.

Liknande trådar

B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Kära Bukefalosvänner! Nu behöver jag hjälp och råd. Min älskade HP-laptop som hackat en tid slocknade och den lokala datorreparatören...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: DrPepper
·
C
IT & mobiler Vår "stora" stationära dator (musikdatorn) rasade för en vecka sedan, lämnades in i fredags. Hårddisken hade rasat totalt, fick bytas...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka