Jättefästing fanns på häst i Sörmland

En jättefästing har påträffats i Sörmland. Fästingen uppträder inte som andra fästingar utan jagar sina byten. – Det är en tropisk fästing, som inte tidigare hittats här hos oss, säger Helena Hervius Askling, landstingets smittskyddsläkare.

Här beskriver de en fästing, iofs en ”jättefästing” men fortfarande som ett knappnålshuvud;

Jättefästingen uppträder inte som andra fästingar. Den sitter inte och väntar på sitt värddjur att suga blod ifrån, utan attackerar sitt mål, som kan vara människor eller hästar. Fästingen är också snabb.

:D:D:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En så kallad jättefästing har hittats på en häst i Sörmland. Det är en tropisk fästing som kan bära på den livshotande sjukdomen...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa... 2
Svar
33
· Visningar
8 300
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har du någon gång reflekterat över hur andras energi påverkar dig? Det är ganska intressant att uppleva hur det speglas i en själv...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Magiana
·
C
Hästhantering Jag har ett problem som jag inte brytt mej om förut men nu börjar det gå överstyr. Jag har en snart 5 årig arab vallack som jag haft...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka