Jättebesvärad av flugor och klåda!

E

emmie_f

Hej!
Är det någon som vet något bra medel mott flugor? Söker även ett bra schampoo mott klåda.

Sv: Jättebesvärad av flugor och klåda!

Flugspraystips lämnar jag åt någon annan. Mot klåda så kan jag tipsa om prob-olja och schampo! finns bland annat på www.safiren.se (tror jag att det är).

hexocil är ett toppen shampo för dom flesta hudproblem (som tex. klåda eller mjäll).

mot flugorna är flugtäcke det effektivaste, annars använder vi flusa och renons som ger ganska fullgott "skydd"

Hexocil shampo är kanonbra. Flugmedel tycker jag inte det finns ngt som egentligen fungerar riktigt bra, det mesta är bara dyrt och onödigt. Jag tar in några timmar när det är som värst, så får hästarna lite ro från allehanda flugfä:(

Jag skulle också vilja veta vad som kan hjälpa mot flugorna. Tycker så hemskt synd om min häst som ibland har säkert 30-40 flugor bara på huvudet. Vad kan man göra?!

flugluva + flugtäcke är det effektivaste.

Liknande trådar

Hästvård Hej ! Har köpt hem beckolja, djungelolja till att blanda medel mot flugor. Nu hittar jag inte receptet med hur mycket som är lagom, har...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Empalie
·
Hästvård Hej, jag vet att frågan ställts innan men.. någon som vet något medel som fungerar mot älgflugor/älgloppor? Vi har kor som grannar och...
2
Svar
25
· Visningar
1 715
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka