jerseyko
Trådstartare
Idag när jag kom ut till stallet var min häst jätte svullen i hasen (säger man så) Och ner på halva skenbenet.
Hon fick gå utan bandage idag för det fanns inte en enda förpakning med Sorbact i hela stan, utan det fick hem det idag.
Lite datum:
21/8 Skadade hon sig, 3 stygn.
22-26/8 Finadyne
22-28/8 40ml Penovet.
25/8 Svullnaden gått ned.
27/8 Lossnar nedersta stygnet. Ömmar ovanför såret.
29/8 Svullen och öm ovanför såret.
30-3/9 Finadyne.
30-5/9 40ml Penovet.
31/9 Ser bra ut.
8/9 Svullen insida-framsida has.
10/9 Inte svullen längre.
11/9 Väldigt öm.
12/9 Lite svullen igen, inte lika öm.
13/9 Ser mkt bättre ut, inte lika svullen eller öm.
16/9 Får gå utan bandage. Hasen är svullen och känns "mjuk" det börjar nedanför såret och blir sen mer nedåt leden sen ner längstmed baksidan på halva skenbenet.
Väldigt öm.
När man velar ska man såklart ringa vet. Men jag vill avvakta, sist hon svullnade så gick det ned direkt när hon blev lindad igen. Kan det vara lymfangit?
Såhär såg det ut i onsdags.
Ska ta kort imorgon hade inte kameran med mig. Jag tycker främst hennes lilla skavsår har blivit värre medans såret läker ihop. Kan det vara något som vill komma ut där?
Hon fick gå utan bandage idag för det fanns inte en enda förpakning med Sorbact i hela stan, utan det fick hem det idag.
Lite datum:
21/8 Skadade hon sig, 3 stygn.
22-26/8 Finadyne
22-28/8 40ml Penovet.
25/8 Svullnaden gått ned.
27/8 Lossnar nedersta stygnet. Ömmar ovanför såret.
29/8 Svullen och öm ovanför såret.
30-3/9 Finadyne.
30-5/9 40ml Penovet.
31/9 Ser bra ut.
8/9 Svullen insida-framsida has.
10/9 Inte svullen längre.
11/9 Väldigt öm.
12/9 Lite svullen igen, inte lika öm.
13/9 Ser mkt bättre ut, inte lika svullen eller öm.
16/9 Får gå utan bandage. Hasen är svullen och känns "mjuk" det börjar nedanför såret och blir sen mer nedåt leden sen ner längstmed baksidan på halva skenbenet.
Väldigt öm.
När man velar ska man såklart ringa vet. Men jag vill avvakta, sist hon svullnade så gick det ned direkt när hon blev lindad igen. Kan det vara lymfangit?
Såhär såg det ut i onsdags.

Ska ta kort imorgon hade inte kameran med mig. Jag tycker främst hennes lilla skavsår har blivit värre medans såret läker ihop. Kan det vara något som vill komma ut där?