Järnbrist

vindvissla

Trådstartare
Hej!

Var i ridsportaffären häromdagen och skulle köpa b-vit, då sa ägaren att jag skulle prova feratone istället, det innehåller både b-vit och en massa annat nyttigt påstod han. Nu undrar jag, om man ger järntillskott utan att hästen behöver det, kan den få några biverkningar? Och när man gett tillskottet i fyra veckor (står så på flaskan) lagrar kroppen då järn så den har när den behöver? För så är det väl med b-vit, att man ger och det lagras?

Hm... hoppas nån vet. Tacksam för svar.

Sv: Järnbrist

Jag har fått höra det inte är bra att ge Järn om det inte behövs!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 625
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·
Hundhälsa Hej:)! Jag har en hanhund på snart fyra år som sedan nästan ett år äter Specific CCD mot struvit, en form av urinsten. Han mår inte...
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: Pigan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama