Japantecknad kanin...någon ?

Mynta2

Trådstartare
eftersom jag är heeeeeeemskt dålig på andra färger än hästfärger...så undrar jag om någon ev har en bild på en japantecknad kanin. Eftersom min snygge kanin hanne enligt info tydligen är det. Fast det vette sjutton, jag har ingen aning mer än andrahandsinformation :-)....Vad skiljer det mellan sköldpaddsteckning och japanteckning ? De vita fältena eller ? eller är det bara katter som har sköldpadds ? Jo, jag vet, jag är urdålig på färgbenämningar... :D

1dd.jpg

1db.jpg

Japantecknad svartvit kanin och nej inte som sköldpadd på katt ofta är japan svårt så de blir fel. Men idealet är delat ansikte och ena örat svart andra vitt, delat bröst och minst 4 tydligt avgränsade ränder på ryggen, eg ska ena halvan av ryggen vara vit och så ska randen bli svart på andra sidan ryggen men det är jättesvårt!

Tack för svaret...min kanin är liksom om man tar: beige/svart/grått och blandar om som en färgpalett :-)lite beiget/grått/svart lite här och där......huvudet är ganska svart...ytterst på tassarna är han nästan vit. De mest utmärkande färgerna är beiget och grått...Svårt att förklara utan bild..

jag har en japantecknad vit/blå hona. hon är randig överallt utom i ansiktet...=)

Ja då är det nog japantecknad eftersom min ser nästan ut som din Harry. Fast min har beiga ränder på ryggen...ganska markerande...men annars är dom ganska lika varandra.

mi blandraskanin är japantecknad, han är begie, grå och lite vitaktig.. med ena örat rätt upp och det andra som hänger..

är det en bra färg för tex. utställningar??

Det kan man inte avgöra utan en bild osis. Och bara kelkaninsutställning då. Och där är färgen oviktig mer eller ¨mindre.

Skulle kunna tänka mig att skaffa en hona till min Harry som då givetvis ska vara japantecknad... jag bara älskar den färgen!!!!!!!

När jag var till veterinären med min Harry före jul så frågade veterinären om hon fick ta kort på min kani eftersom hon tyckte det var så kul att ha kort på ;" så speciella exemplar..." Gissa om man var stolt matte då??? :banana: :rofl:

//Anna

Ja visst är han! :love: Korsning mellan hare och vädur också :)
Tyvärr är han död nu :cry:

Supersöt :love: Min Harry tillbringar mycket tid på rygg eller sidan och jag irriterar mig alltid på att jag inte har kameran i närheten.... :mad:

Den bästa bilden jag har just nu är

[bild]http://photo.starblvd.net/Lerneman/1-3-2-1073691591?m=1&pg=0&ro=2&co=1[/bild]

//Anna

Nehe... ingen bild... Trots att jag klickar på Bild och skriver in adressen... vad gör jag för fel??? :confused: :confused: :confused:

//Anna

Färgen är ganska svår,, eller rättare sagt, teckningen är ganska svår att få korrekt. Det är inte många uppfödare som lyckas så bra. Ser kaninen mer spräcklig ut så lär den inte få så bra poäng för teckningen.

bland grannungarna är min Junior mest känd som "den getingrandiga kaninen"... =)=) han är typ randig...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka