Jakten på Gulhamstern

K

Kogepan

Har nu varit och kikat runt i olika zoobutiker i min stad.
Trodde förvisso inte att jag skulle hitta någon hamster jag direkt skulle bli kär i men att de stackars små djuren skulle ha det så illa, det kunde jag faktiskt inte tänka mej. :mad:
Stressade, högst uttråkade djur i för små burar och med trasiga hjul samt enbart plasthus. Fy så tråkigt!

Har varit och kikat på Hamsterförenings hemsida men hittade ingen uppfödare i min närhet (bor på västkusten) som hade just det jag är ute efter (hona, korthår, helst creme eller dove).

Kanske vet någon här en uppfödare i mina trakter?
Och vad gör man om man faller för en hamster i sthlm, är en såpass lång transport ens möjlig?

Sv: Jakten på Gulhamstern

du kan ju alltid kolla om nån som du känner kan ta med hamstern upp eller om du själv ska ner till sthlm. sedan kanske uppfödaren käner nån eller ska dit själv. du kan ju alltid hitta något sätt. vart på västkusten bor du?
jag brukar vara där 1 vecka varje sommar. i Åsa.

Sv: Jakten på Gulhamstern

Jag får hem min lilla guldhamster på frédag och om jag inte minns helt fel så har hon två kvar som inte är tingade. En creme förgad och en normalfärgad. Hannar båda två tror jag. Jag vet att hon haft en annan kull på gång också. Dom från den kullen jag har en liten kille från är leveransklara nu i veckan. 4 veckor på onsdag. Dom är tyvärr inte reggade i svenska hamsterföreningen men hon som har uppfödningen verkar ha väldigt god hand med hamstrar och dom hamstrar hon har är jättemysiga verkligen.
Hon bor i göteborg.

Om du vill veta mer kan du ju maila till mig så kan jag kolla upp det. :) nyx@jozephin.com

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka