Jahapp *gnälltråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Har också läst det! Var en artikel i Afton***det för en tid sedan. Men den bebisen hade ju dött och jag minns inte att de skrev nåt om problem vid förlossningen? Men det måste ju vara samma kvinna, kan ju inte finnas så många såna fall.
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Men hallå!!! Det är ju faktiskt bara 5% som föder på utsatt dag! Tjena liksom, ha mage att beklaga sig. Jag skulle nog lyft ut henne direkt...hehe.
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Hur känns det idag? Lite bättre hoppas jag! Skickar styrkekramar i alla fall!
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Lupin skrev:
Hur känns det idag? Lite bättre hoppas jag! Skickar styrkekramar i alla fall!

Jodå, allting känns som vanligt, ingen bebbe som vill ut än. Hur går det för dej? Läste den andra tråden och du verkar inte haft allt för lätt sista tiden :crazy:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Det går bra här tack! Börjar redan återfå krafterna. Lite väl mycket kanske, för vi kunde inte låta bli lite myspys i morse och jag har haft ökande molvärk sedan dess! Hoppas inte det var nån färdknäpp, för det var liksom inte tanken *hjälp* skulle nog behöva någon dags respit till och samla krafterna. Samtidigt är det ju skönt att kroppen känner att den orkar med sammandragningar och molvärk igen.

Håller tummarna för dig!
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Skönt att du börjar bli bättre :) Det sägs väl att kroppen skjuter upp förlossningen tills man är frisk (iaf vad jag har hört) så vem vet, snart kanske du snusar på din bebbe :) håller tummarna för er oxå.
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Tja, här är det lugnt och stilla, dessvärre. Inga sammandragningar, ingen slempropp, ingenting. :( Trots att det gått 6 dagar över tiden. (Bf 29/3) Jag tycker det är jättefrustrerande, men kan inte mycket göra åt saken. Lill*n kommer väl lagom till påsk antar jag! :crazy:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

jag kan iaf berätta att min kompis ringde igår när hon var på väg in till BB, hon var helt säker på att den lille var på väg ut nu, så jag sitter här och väntar på att hon ska känna att hon orkar ringa och berätta hur det har gått, håll tummarna!
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Lupin skrev:
Är jag den enda som inte känner oro eller missnöje över att kanske gå över BF-datumet?

Hmm, jag har inte så jätte mycket problem med det men min käre sambo har det... Han sa upp sig från sitt gamla jobb i fredags och ska börja på ett nytt 1/5, jag har bf 2/5 och han vill helst ta ut sina pappadagar när han jobbar på det gamla tråkiga knegarjobbet istället för det nya, (eh) roliga, ingenjörsjobbet, snacka om att ha krav på sig :rofl:

Tar det dock inte så allvarligt, det blir ju som det blir ändå...
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Haha! De där männen är ju lite roliga *fniss* Min sambo avkrävde löfte av mig att knipa om bebisen verkade vilja ploppa ut den 1/4. Hade inte varit så lätt om man säger så! Vill de ut så kommer de ut liksom *skratt*
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Nu ska jag fortsätta gnälla lite. :crazy: Slemproppen lossnade ännu mer igår kväll, fast nu var den blodblandad och nu vet jag inte riktigt om det är förvärkar eller riktiga värkar jag har. Dom gör :devil: ont iaf :crazy: å håller i sej runt 50-60 sekunder. Testade och bada innan, men det hjälpte inte speciellt mkt.. inte alvedonen heller. *suck*

Är det försent att dra sej ur nu? :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Men det är väl inget att gnälla för! Det är ju roligt! Mitt arbetade på rejält med igår kväll, måste varit det som kallas pinvärkar? För jag kunde varken sitta eller ligga till slut, ville bara gå omkring eller stå och luta mig framåt mot spjälsängen... La mig till slut vid 2230 och strax därefter gick allt över och jag har sovit hyfsat inatt.

Hur går det nu då? Har det fortsatt? Har du åkt in? Håller tummarna!
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Lupin skrev:
Men det är väl inget att gnälla för! Det är ju roligt! Mitt arbetade på rejält med igår kväll, måste varit det som kallas pinvärkar? För jag kunde varken sitta eller ligga till slut, ville bara gå omkring eller stå och luta mig framåt mot spjälsängen... La mig till slut vid 2230 och strax därefter gick allt över och jag har sovit hyfsat inatt.

Hur går det nu då? Har det fortsatt? Har du åkt in? Håller tummarna!

egentligen är det väl inget att gnälla för, men d gör så satans ont :crazy: har försökt vila, men dom fortsätter komma med stadiga 5 min mellan. Har inte åkt in än, vill vänta så länge som möjligt, för jag hatar verklugen sjukhus :crazy:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

dusch med stråle riktad mot magen tyckte jag hjälpte då jag gick hemma med värkar inför barn nr 2.
Det var även skönt att under själva värkaran stå lutad mot något stadigt tex ett bord och liksom gunga med höfterna fram och tillbaks och andas sig igenom topparna, hjälper även barnet att komma ner längre....
Lycka till, följer dig med spänning!
Kram!!!
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Svärmor bor 1,5 mil bort, så det var väl ungefär som att ha henne inneboende... ;) Här utfärdades rikslarm så fort vi inte svarade i telefonerna, det var skitjobbigt...

Jenny
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

KL

Gör som jag, gå på Buketräff på krogen och låt magen bli ordentligt omklappad så sätter det nog fart. Jag gick nog hem vid 23-tiden och 5 på morgonen gick vattnet. Två dagar över tiden...

:rofl:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

KL

När jag väntade mina tvillingar var jag på fest på lördagen och dansade natten lång - på måndagen var jag tvåbarnsmor ! Det lustiga var att en annan tjej också var höggravid och hon fick också bebis på måndagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 463
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 641
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Ja, jag har BF den 28 april, 15 dagar kvar i dag......(snart 14 då denna dagen går mot sitt slut) Vilka är vi fler som väntar nu...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: memma
·
T
  • Låst
Övr. Barn jag VET att det är jättevanligt men jag håller på att gå åt här känns det som. Varje dag, med 5-30 minuters mellanrum (går i perioder...
Svar
12
· Visningar
1 383
Senast: Nowis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Jämställt förhållande
  • Inspo: dela FL

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp