Jaha! Två dagar tog det.

G

GaurdianAngel

Var ju till vet. med hunden i fredags pga av diffus hälta som hoppar mellan fram och bak. Ökad törst bla. Misstänkte borrelia eller erlichios (stavas?) så jag ville in för att ta blodprov.

1.800:- fattigare kom vi därifrån med taget blodprov, som skickats till labb och anti inflammatoriskt/smärtstillande samt koppeltvång under en vecka. :crazy:

Hon som knappt vet vad koppel är tyckte matte var hemsk som tvingade henne till att gå kopplad. :( :cool:

Nu är det lördagkväll och hunden tycker livet är pest. Dötrist!

Så kan man helt enkelt bara slå en stekpanna i huvudet och hoppas på att hon vaknar om en vecka när vi fått provsvaren? (OBS. SKämt!)

Hur sjutton får man en hund som är i mkt bra kondition att stå ut i en hel vecka. Hjärngympa i all ära, men hon blir ju inte fysiskt trött av det. Det spritter ju i benen i alla fall.

Kanske ska åka och simträna, det måste ju vara bättre än att hon sprattlar runt i den mån hon kan.

Hm...onödigt inlägg, sitter bara här och tänker högt. :D

Sv: Jaha! Två dagar tog det.

Usch... Nej det finns inte mycket man kan göra. Hjärngympa ger ju faktiskt inte så himla mycket. Sitta ute i flera timmar tycker jag är den mest uttröttande och lugnaste aktiviteten.

Fy vad trist. Har inte så mycket tips att ge dig, vill bara visa någon slags medlidande. Hoppas att de kan hitta vad som är tokigt, så det går att bota.
Simträna kanske inte är så bra, om hon har fått koppeltvång? Simning är ju jobbigare än att bara springa runt lös, eller?

Nä, det är verkligen trist.

Jag får åka runt till alla mina bekanta som har småbarn och fika hos dem. Då blir hon trött. :devil: Småbarn är jobbiga! De är överallt och så låter de om dem också. :D :angel:

Eller sätta mig i hästhagen och invänta alla flugor. Då har hon också att göra ett tag. Hon hatar flugor. De ska dödas, omedelbart! :smirk:

Hm...detta kanske går att lösa på något sätt. :devil:

/elak matte :angel:

Du är välkommen att besöka oss, och vara "störningsobjekt" när vi tränar inför utställningen om två veckor! :-) Du kan få fika, om du är riktigt snäll! *L*

Själv skulle jag vilja ha hundgård... Så kan de sitta där och spana. Helst på sommaren när bilen är varm och det inte är så självklart att de kan följa med överallt. Men i hyreshus blir det svårt :p Kanske kan stängsla in balkongen :angel:

Ja, jag vet inte. Simma ska ju vara skonsamt mot lederna. Hon är lite svullen i v.fram armbågsled och båda haslederna bak, mest höger. Troligen sitter det i höger bak och att det andra är belastingsskador, då hon haltat mest på h.bak.

Tänkte att simning är bra för att hon inte lägger någon vikt på lederna.

Men annars..så kan jag ju alltid komma och våldgästa Dig. Om några dagar är hon alldeles utmärkt som störningsmoment. :angel: :angel: Hon kommer att studsa som en groda och ha fradga i munnen. :crazy: Är din kille van vid sånt!? :angel:

Kanske kan stängsla in balkongen

Tanken var ju god, men hon är lite rädd för vår balkong så det är nog ingen idé. Du vet...det är ju en springa vid golvet på säkert hela 4 cm och där finns ju faktiskt en risk att man trillar ner. :smirk: :angel:

Min balkong är fin fin. Den är av betong och ligger i skugga från morgon till eftermiddag. Har bara lite sval kvällsol. Husen ligger också så att luften inte blir så stekhet på "innergården". MEN! Jag har försökt få dem att ligga på balkongen halva förra sommaren. Jag bäddade skönt åt dem och gjorde det mysigt. Men de bara ville in till mig hela tiden. Om jag sa stanna och då låg de på tröskeln och bara väntade på att de fick komma in *suck* Man kanske skulle ha stängt dörren :devil:

Ja, min balkong ligger ju fin fint för att passa mig. Det är sol från ca 12-13 och så hela e,middagen och lite in på kvällen. Jag har alla solmöjligheter som finns. :D

Men hundarna tycker det blir varmt. Hanen lägger sig gärna en stund, men inte så länge och mest för att ligga nära mig. När han inser att jag tänker stanna en stund går han in. :smirk:

Nej, inte just med de där grodhoppen. Annars har han nog sett dem mesta.. :-)
Han är ju en känguru/piraya/säl-korsning, så ingenting känns direkt förvånande...

Jaha, fick svar nu ikväll. Det är erlichios. Så nu blir det antibiotika och vila i 3 veckor! :cry: :cry: GHAAAAAAAA!!!!!!!!

Hur ska hunden klara detta? Hon har ju hållts lugn i 6 dagar nu och är skitsur på matte som inte förstår att en hund behöver massor av motion och aktivitet. Idag åkte vi tom och simmade för att hon skulle få röra lite mer på sig. Det var uppskattat, men inte blev hon vidare trött. :crazy:

Ja, detta lär bli en kul månad! :( :(

Oh... Tur på sitt sätt att felet hittades, men inte roligt det heller så att säga...

Hoppas att det går bra nu... Jag kommer en tid framöver (men håller ut en vecka till ungefär) att ha skral tillgång på dator. Men jag håller tummarna att hon frisknar till och att det inte blir nått efterföljande...

Tack!
Ja vi får hoppas att allt blir bra. Det trista är att man ju inte helt hundra kan vara säker på att hältan beror på erlichiasen. Det kan ju vara annat, men förhoppningsvis beror det på den.

Hon måste ju se till att bli frisk om vi ska bli Stockholmare så klart :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka