Jaha då börjas det igen då!

et_flickan

Trådstartare
Som vanligt är det tjaffset med grannarna och våran rottistik. Jag kan ju säga ärligt att tiken hatar dem, när dem går förbi staketet så ska hon ut och ta död på dem.

För er som inte vet så har våra grannar retat våran rottis sen vi fick henne till gården. Stått och retat hunden utanför staketet, brukar stå och stirra på henne, har också kastat saker på henne, slagit med piska efter henne, gjort utfall med motorsågen när vi gått med henne kopplad. Och mycket annat. Det har gått så långt att tiken har börjat göra utfall mot dem när vi går förbi dem. Jag försöker vara så lugn som möjligt och hålla i kopplet så naturligt och avslappnat möjligt och bara gå förbi men nu är jag rädd att gå ut med hunden. Inte för att hunden är som hon är utan jag är rädd för vad grannen kan göra. Han är inte riktigt frisk. Nu ska jag snart vara hemma ensam en hel helg, tänk om det händer nåt medans morsan är borta?

Nu har jag börjat ha godis med mig när jag går för att hon ska få något annat att tänka på, det funkar en av två gånger. Försöker vara glad och le och tänka på nånting annat så fort jag ser den största idioten av dem.

Annars är ju hunden trevlig mot alla människor. Hon säger inte ett pip när våran andra granne hämtar posten, eller om våra kompisar kommer hit. Jag har försökt få kontakt med grannen när jag är ute och går med hunden. Han har ju hälsat på hunden förut, skulle gärna vilja att han gjorde det igen.

Hur ska jag göra? Det är inge roligt att ha hund just nu. Allting har ju gått så förbaskat bra med tiken ett bra tag nu.

Sv: Jaha då börjas det igen då!

Men gud:eek:, prata med grannarna, utan hund och förklara hur det är. Att du också tycker det är jobbigt (för de måste väl dom tycka :confused: ) och att du gärna vill lösa det...

...fast de kasnke du redan prövat ?

Det har jag försökt, tyvärr inte med så stor framgång. Morsan har också försökt prata med dem. Det enda dom säger är att hunden är folkilsken, jo mot dem ja. Den ena struntar hunden dock i. Det är gubben som hon verkligen hatar.

Gubben är läskig, riktigt riktigt läskig. Han har sagt konstiga saker till mig, sprungit runt med gevär på fyllan, dock ingenting vi har sett utan grannen våran har berättat det. Han skulle skjuta våran hund den kvällen. Polisen tror inte på honom längre, miljö och hälsa bryr sig inte om deras anmälningar längre.

Till mig har dem sagt att jag är psykisk sjuk, det har jag bevis på. Kärringen kom till min praktikplats och skrek det rakt ur, bara för att hönsen hade rymt. Det är inte direkt roligt att bo här :cry:

Näj menusch, har du anmält dem då? de hade nog jag gjort! I alla fall "talat ut" med polisen om dem ordentligt, sagt attd u är trött på dessa kränkningar...skriv ner allt de säger och gör så du har ett bra minne om det också, ifall de skulle bli nått.

Näj menusch, har du anmält dem då? de hade nog jag gjort! I alla fall "talat ut" med polisen om dem ordentligt, sagt attd u är trött på dessa kränkningar...skriv ner allt de säger och gör så du har ett bra minne om det också, ifall de skulle bli nått.

Japp vi har pratat med polisen. Dom säger att vi ska ringa när det verkligen händer något allvarligt. Man vet ju aldrigmed gubben, en dag är han full och då kanske det händer något allvarligt.

Jag vet dock inte om hunden skulle gå till anfall om hon kom ut och var lös. Om hon bara är kaxig bakom staket och i koppel, vill nog inte veta det heller.

Men du får väl tala om för din hund att hon inte behöver gapa och skälla på grannarna. Säg åt henne att vara tyst!

Det måste ju DU träna.

Jag erbjöd mig att åka 30mil ToR för o hjälpa dig Gratis dessutom några vänliga själar skulle betala bensin pengar till resan, du nobba det rakt av så sitter du åter igen o söker hjälp helt seriöst hoppas jag folk låter bli för du struntar ju ändå i det.:confused:

Vilket erbjudande :)
Varför fick du inte komma?

Inte en aning vi skulle göra upp en tid o hon hörde aldrig av sig.

Hon skicka inget på Buke i meddelandeboxen hade mitt telenr o.s.v.
Då är man intresserad av o reda ut sina problem tycker du inte det ;)

Till TS..att du inte tar det erbjudandet. Du har ju en kanonchans att få hjälp.

Jag erbjöd mig att åka 30mil ToR för o hjälpa dig Gratis dessutom några vänliga själar skulle betala bensin pengar till resan, du nobba det rakt av så sitter du åter igen o söker hjälp helt seriöst hoppas jag folk låter bli för du struntar ju ändå i det.:confused:

:bow::bow:
Jag minns den tråden mkt väl och var själv en av dem som erbjöd mig att skänka en och annan slant för soppan.

Men att TS inte ens tog emot ett sådant erbjudande och sitter återigen här och vill få 'hjälp' är något jag inte kan få in min skalle:confused: (För visst gällde det även rottis hanen dom hade problem med, men som dom sedan avlivade till slut...?)

Nej jag nobbade det inte.. Jag bodde inte hemma pga olika omständigheter, och mådde rent ut sagt skit. Det försökte jag också berätta för dig men det struntade du också i.

:bow::bow:
Jag minns den tråden mkt väl och var själv en av dem som erbjöd mig att skänka en och annan slant för soppan.

Men att TS inte ens tog emot ett sådant erbjudande och sitter återigen här och vill få 'hjälp' är något jag inte kan få in min skalle:confused: (För visst gällde det även rottis hanen dom hade problem med, men som dom sedan avlivade till slut...?)

Jag får väl berätta vad som hände även fast jag inte vill. Jag och min mamma har ingen bra relation. Jag ville ta emot erbjudandet men ett bråkmellanmigoch mamma var på g, det gick bara inte, jag fick inte ta med mig hunden dit jag skulle bo heller av morsan. Min häst lånades ut, den andra såldes, min kille var otrogen, jag fick inte en enda psykolog att prata med, jag blev manisk och bodde inte hemma på tre månader.

Men det var inte 3 månader mellan tråden där du erbjöds hjälp och din och PIRUS hundträff!

Jag har fullförståelse för att du inte orkade, men du kunde ha meddelat PIRU och kanske bestämt en annan tid/dag då du mådde bättre.

Då hade han förstått och bokat en ny tid .

Senast ändrad:

Men det var inte 3 månader mellan tråden där du ebjöds hjälp och din och PIRUS hundträff!

Jag har fullförståelse för att du inte orkade, men du kunde ha meddelat PIRU och kanske bestämt en annan tid/dag då du mådde bättre.

Då hade han nog förstått och bokat en ny tid .

Det började lite innan det, hellst skulle jag vilja glömma allt, hälften av perioden kommer jag knappt ens ihåg ioförsig.

Jag vet att jag var dum som varken gjorde det ena eller det andra. För tillfället vill jag inte ha någon hund. Kommer aldrig skaffa rottis en gång till iallafall. Inte min typ av ras.

För tillfället vill jag inte ha någon hund. Kommer aldrig skaffa rottis en gång till iallafall. Inte min typ av ras.

Men nu har du hunden och hon kommer säkert leva många år till, så då är det lika bra att ta tag i problemet än att skylla att rasen inte passar dig, det är sådant du borde ha tänkt på Innan du skaffade en(sorry två) hund av den rasen.

I annat fall kan du alltid omplacera hunden till en mer kunnig människa som kan ta itu med problemet och som Vill ha en hund och kan ge den ett bra liv.

Vad säger din mamma om det hela då? Har hon något intresse av hunden?

Det började lite innan det, hellst skulle jag vilja glömma allt, hälften av perioden kommer jag knappt ens ihåg ioförsig.

Jag vet att jag var dum som varken gjorde det ena eller det andra. För tillfället vill jag inte ha någon hund. Kommer aldrig skaffa rottis en gång till iallafall. Inte min typ av ras.

Placera om hunden då. För eftersom du känner så så kommer det ändå aldrig fungera, hur mycket hjälp du än får..

Kanske vore bra om hunden slapp dina grannar också, för där är nog skadan redan skedd.

Det är inte jag som köpt hunden, heller inte jag som velat ta något ansvar, men eftersom jag har respekt för min morsa så har jag ju velat försöka, vilket var dumt av mig. Hunden är inte min och den dagen jag flyttar följer hon inte med mig.

Har tagit diskussionen med mamma att jag inte vill gå ut med hunden, jag vill inte ha något annat än ge mat, borsta och så, hon går inte med på det eftersom hunden är "våran".

Mamma bryr sig inte så mycket om det som händer runt om kring, alltså hon struntar i grannarna, hon blir inte så nervös som jag blir utan hon är mer lugn, hunden passar henne bättre.

Nu läste jag igenom mitt inlägg jag skrev förut och det ser ut som jag hatar hunden, som om allting vore hennes fel. Vilket absolut inte är fallet. Jag har förståt länge att något måste göras och försökt få morsan att förstå att vi måste göra något innan något riktigt otäckt händer. Jag vet att hunden aldrig skulle bita någon annan person, men jag vet också att kommer hon i kamp med denna människa så kanske det går riktigt illa.

Jag ska ju snart flytta härifrån då jag vantrivs som fan och hatar detta ställe, och jag måste fundera på om jag ska ta med mig hunden eller inte, om jag får vill säga. Om jag tar med mig hunden så måte jag fundera därifrån hur jag ska ha tid eftersom jag ska börja arbeta nästa år. Jag tror att hunden skulle bli lyckligare nån annanstans än här. Tror också hon skulle må bra av att bo i lägenhet, om man gav henne rätt motion, och rätt metal träning.

Det är ju jag som står för hundens mentala träning idag. Lägger spår, vardagslydnaden som morsan är så slarvig med. Jag står för leken, det är jag som är rolig, hunden går till mig om hon har tråkigt, vill bli klappad m.m. Jag tycker om hunden, men vi två passar inte just här. Skulle vi komma ifrån morsan, grannarna och allt annat så skulle hon och jag bli annorlunda. Mamma tror dock att jag kommer missköta hunden om jag tar henne när jag flyttar.

Jaha nu börjar man tjuta också :(

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 655
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: snöflingor
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka