Jägersrojockey förd till sjukhus efter spark

(Skånskan)
Manuel Martinez, stjärnjockeyn som för ett år sedan skadade sig när hans häst dog under träning på Jägersro, fick föras till sjukhus på fredagseftermiddagen efter att ha blivit sparkad i skrevet av en häst på Klampenborgs galoppbana i Köpenhamn.
Det är i skrivande stund okänt hur allvarliga hans skador är.

http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080411/SPORT/696495837

Sv: Jägersrojockey förd till sjukhus efter spark

Som jag har förstådd det, blev Martinez kört till Bispebjerg Hospital, var han fick opererat bort en bit av tjocktarmen, som det hade gått hål på.
Han förväntas kunne vare tillbaka om ett par månader.

Sv: Jägersrojockey förd till sjukhus efter spark

Överhuvudtaget var det rörigt innan det loppet !
Häst som kom lös osv, det såg riktigt otäckt ut när han blev sparkad.
Han flög bakåt i 2 volter, så det tog hårt .
Jag tyckte det såg ut som sparken tog högre än vad den gjorde, nån annan tyckte den tog i skrevet .

Sen fick vi ju vänta på ny ambulans.... Men det värsta var att inte veta hur det gick med Jockeyn.
Men nu vet jag !
Hambo

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Hoppryttaren Jens Wickström skadades vid unghästtävlingarna på Flyinge igår. Han stod vid ett hinder inför...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Skånskan) OS-silvermedaljören Rolf-Göran Bengtsson är skadad och borta från all ridning en månad. Bara några veckor efter att ha...
Svar
0
· Visningar
1 151
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Rigmor Arvidsson Maggi från Fjärås vann visserligen fredagens högsta hoppklass vid elitmeetinget i Helsingborg. Men frågan...
Svar
0
· Visningar
691
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Läget är fortfarande allvarligt för Terés Lindén efter lördagens olycka på Täby Galopp. Läkarna vågade inte operera jockeyn...
Svar
0
· Visningar
1 025
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama