jag vet inte vad jag ska ta mig till!

P

Pamme_Jaspin

min påller råkar alltid ut för de mesta tycker jag. nu har min häst fått nässelfeber har haft de i 2 dagar och de kommer bara mer och mer + att dom har börjat bli stora..

jag har tagit bort mineraller/vitaminer (har köpt nytt och har precis börjat ge men han har haft samma hela tiden. idag när jag va i stallet så bytade jag hage för de är kanske något som han har fått där( hästarna får inget hö i hagen) vilket jag vill att min ska ha.

jag vet inte vad de annars kan vara..

någon som kan hjälpa mig att klura ut vad de kan vara

är tacksamm för svar

här är lite bilder på honom (kanske inte så bra bilder)

{3C14A65F-0177-4D89-A40A-A6A982C4E0D4}.jpg

{5B529BE0-6C5C-4BC2-9A9E-B1B7CEA375E9}.jpg

{BD9B72E2-F6E4-469D-8DA8-C80CE3D72CBF}.jpg

Sv: jag vet inte vad jag ska ta mig till!

oj jag har glömt att ställa frågor.

jag har aldrig hört talllas om nässelfeber.

hur får man bort de?
vad kan jag göra?
ska han smörjas?

ja jag vet att ni tycker jag är kass men jag har ju som sakt aldrig hört talas om de

tacksam för svar

Hej
Hade en häst i stallet i början av hösten som fick nässelfeber..Fast kan säga att det var större utslag än det din häst har, det var riktigt stoora blåser som vetrinären behandlade i 10 dagar med pencilin sedan tog det ytterligare ca 3-4 veckor innan allt hade försvunnit.Tycker att du ska kontakta vet.

Ps. Denna häst fick nässelfeber utan hösilage som han hade ätit en tid,tänkte att du kanske ville veta.

Senast ändrad av en moderator:

hej jag har försök ringa några vet men fick inte tag på någon i går men ska prova ringa igen

tack

Min häst fick nässelfeber som en allergisk reaktion mot klövern i höet som vi hade då, för några år sen. Han behandlades med tabletter (som jag inte kommer ihåg vad de hette :crazy: ) eftersom han även är allergisk mot pencillin. :smirk:

Hoppas du får tag på din veterinär snart!

Hur har det gått?Fått tag i vet?

så nu har vet varit ute och gett honom en kortison spruta... så jag hoppas detta är över nu.har varit i stallet sen kl 11 i dag och väntat på vet... jaspin såg så ledsen ut så jag kunde inte lämna honom. vet kom till mig kl 16:45 så nu klarar jag nog av att sova.

tack för allt. ni har var ett stöd

ja jag fick tag på henne på morgonen

alla i stallet vet att jaspin inte tål granris men vad tror ni jag hittade i hagen i dag jo GRANRIS. som ni ser så hade jaspin nässelfeber i förra veckan men nu har han fått lite igen. jag skrev att han inte får gå i den hagen.

kan man kräva att den som satte de i hagen ska betala?

jo jo de vet jag men han har ingen halm. han står på spån

nu har stallägaren inte lyssnat på mig. jag sa till henne att jaspin inte tål granris. men för 2 dagar sedan så hittade jag granris i hagen så nu har han fått nässelfeber igen :cry:. varför kan folk inte lyssna på mig?

jaja får se hur de blir om jag måste kalla på vet igen

Nämen,vad i h*lvete!:devil: :devil: :devil: Har hon ändå lagt ut granris???!!! :mad:

Nu måste du nog försöka få stallägaren att förstå allvaret i att hon gör precis som hon vill med andras hästar! Det spelar ingen roll om hon talar om hur länge hon har haft hästar - hon ska vara så jäkla god och följa dina direktiv när det gäller din häst! Jag fattar inte att hon vågar hålla på som hon gör? Hon borde anmälas! Tror inte hon betalar moms på stallhyran så någon anmälan vill hon nog inte ha på sig he he :devil:

Jag vet att det inte är lätt för det verkar ju som om hon gör precis som hon själv vill i alla fall. Men nu tycker jag hon har gått för långt!

Hade jag varit som du så hade jag nog sagt till henne ungefär så här:

"Nu har min häst fått nässelfeber igen pga att det har lagts ut granris i hagen igen trots mitt uttryckliga förbud. Jag kommer därför att kalla på veterinären igen och kommer då också att be veterinären att ta kontakt med dig angående detta eftersom det tydligen inte tas på allvar"

Om hon då skyller ifrån sig och säger att hon inte vet vem i stallet som lagt ut granriset så kan du ju kräva att hon, som är ansvarig för stallet, upplyser de andra.

Grrrrrr jag blir toooookig på såna människor! :mad:

hej jo jag blev så arg att jag skrev de på tavlan i stallet så alla kunde kolla. hon har erkänt att de va hon son gjorde de. hon bara sa: jag trodde inte han blev dåligt av de för jag tror att han får de av höet. då sa jag: eeee nej de var av granriset han fick nässelfeber av. de är 2:a gången som han äter granris och de är 2: gången han har nässelfeber

japp de blir jag med

Skönt att veta vad han får nässelfebern ifrån.....jag hoppas att stallägaren slutar att lägga granris ihagen nu...förstår inte varför folk inte lyssnar!

ja de är skönt. ja dee har dom för jag har sakt till ordentligt nu

Ah, men snälla! Hon måste lära sig att lyssna på folk! Det spelar ingen roll vad hon tror att din häst fick nässelfeber av - hon ska ändå inte ta sig såna friheter med andras hästar.

Ja ja, hoppas hon "sköter" sig nu då. *ruskar på huvudet och suckar*

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 844
Senast: Stergo
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
387
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka