Jag vet att det låter grymt men...

T

Tofflan

Jag har en råtta som är ganska gammal.
Han har varit lite dålig ett tag och idag har vi varit borta.
Kom hem för ett tag sen och jag märkte nu att han har svårt att andas.
Han ser verkligen hänging ut och har inte druckit mycket idag samt att han har kissat på sej. :(

Jag vet inte om veterinären har öppet imorgon och även om dom har det tror jag inte att jag kan stå ut med att sitta hela kvällen och bara se hur dålig han är :cry:

Finns det något snabbt, smärtfritt sätt att avliva honom hemma?

Sv: Jag vet att det låter grymt men...

Vet inte hur det är med avlivning men andningen kan ni iaf hjälpa med genom att öka luftfuktigheten (ställa vattenskålar på element eller ännu bättre - stäng toadörren och spola varmt vatten där inne och ställ in honom med buren där)

Nog borde väl vetten ha jouröppet?

Tack så mycket!

Ja det finns en jourvet men jag tar mej inte dit.

Nej taxi har jag faktiskt inte råd med det skulle bli väldans dyrt.
Råttisen är piggare nu iaf!
Det är väldigt fuktigt i lägenheten och han andas bra och har busat runt lite tillochmed! :)

Det accepterade sättet att avliva råttor o andra mindre djur är att hålla ett stadigt tag om kroppen o snärtigt slå huvudet mot en bordskant el liknande. Kräver att man är tuff o inte tvekar ett ögonblick.
PL

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 456
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 368
Senast: Sel
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 352
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark