Jag kommer att använda den ganska mycket när jag är på resande fot, så att den inte väger för mycket är ett av huvudkraven, tror att 13-14 tum är lagom i storlek. Bra batteritid är inget måste, kör oftast med sladd och när jag är på resande fot så har jag antingen tillgång till ström eller att det bara är kortare resor jag behöver köra på batteri. Det jag främst kommer att använda datorn till är att surfa, kolla mail, skriva, chatta, kolla på streamad film från ex svt play.
Jag vill gärna ha möjlighet att kunna byta hårddisk och byta till bättre minne (om jag känner att det behövs på sikt). Har fått för mig att det inte går på alla nya tunna datorer (men jag kan vara helt fel ute).
Hur kan man jämföra Intels i3, i5 och i7 med AMD, har inte koll på amds motsvarigheter.
Tips på bra/dåliga märken? Vill ju gärna ha en dator som håller ett tag.
Hur ställer ni er till att köpa begagnat, är det idiotiskt eller klokt?
Prisklass kanske ni undrar över, snåljåpen inom mig säger så billig som möjlig.
Kan ju söka på prisjakt, men behöver lite idéer hur jag ska specificera och avgränsa sökningen där, det blir ju så grymt många förslag annars.
Mycket tacksam för alla förslag och idéer som leder i rätt riktning!
Jag vill gärna ha möjlighet att kunna byta hårddisk och byta till bättre minne (om jag känner att det behövs på sikt). Har fått för mig att det inte går på alla nya tunna datorer (men jag kan vara helt fel ute).
Hur kan man jämföra Intels i3, i5 och i7 med AMD, har inte koll på amds motsvarigheter.
Tips på bra/dåliga märken? Vill ju gärna ha en dator som håller ett tag.
Hur ställer ni er till att köpa begagnat, är det idiotiskt eller klokt?
Prisklass kanske ni undrar över, snåljåpen inom mig säger så billig som möjlig.
Kan ju söka på prisjakt, men behöver lite idéer hur jag ska specificera och avgränsa sökningen där, det blir ju så grymt många förslag annars.
Mycket tacksam för alla förslag och idéer som leder i rätt riktning!