Krusan
Trådstartare
Mitt liv är ett helvete med bråk och skrik om toaletten med dottern. Hon är 8 år och kissar på sig natt som dag. Vi har prövat allt, dagliga belöningar, natt larm som väcker henne när underbyxan blir blöt. Tidigare i år gav vi upp och nu tar hon en medicin innan läggdags, en annan medicin med frukost och middag. Det hjälpte ett tag men nu är det samma sak igen. Jag mår rent utsagt skitdåligt av detta för det har nu hållt på i 4 år, man kan aldrig gå någonstans utan minst 2 ombyten och man måste veta vart alla offentliga toaletter finns om det blir kris. Hela livet kretsar runt toalett problemen... Mannen och jag bråkar om detta då enligt honom är det inte hela världen, hon växer ur det, det finns värre saker att oroa sig för etc. Mannen menar på att jag måste lära mig at slappna av och inte tjata på dottern om toletten men det spelar ingen roll då hon ignorerar signalerna från blåsan och förtrycker dem tills det är försent och även om hon går till toletten så tömmer hon inte blåsan ordentligt. Försöker att inte säga något till henne när man ser hennes ansikte skrynkla ihop sig av att förtrycka kiss signalen då det är roligare att leka, titta på TV etc. Frågar man eller påminner om vad är det kroppen vill så blir svaret självklart Nej jag behöver inte gå bara för att rusa till toaletten 10min senare med blöta underbyxor. Hon är nu 8 år och är medveten om vad hon gör
Mannen och jag har till och med gått på familjerådgivning för att kunna reda ut våra problem eller enligt mannen mitt sätt att hantera dottern, blöta byxor, skoluniformer, lakan, min påstådda tankar om hur andra människor tycker, skuld för att dottern gick i dagis 4 dagar i veckan sedan hon var 1 år etc.
Är det någon där ute som har en solskenshistoria eller råd?
Jag orkar inte längre....
// Krusan
Mannen och jag har till och med gått på familjerådgivning för att kunna reda ut våra problem eller enligt mannen mitt sätt att hantera dottern, blöta byxor, skoluniformer, lakan, min påstådda tankar om hur andra människor tycker, skuld för att dottern gick i dagis 4 dagar i veckan sedan hon var 1 år etc.
Är det någon där ute som har en solskenshistoria eller råd?
Jag orkar inte längre....
// Krusan