Jag och Anders goes tv-kändisar!

gul_zebra

Trådstartare
Nån gång nu i höst (mao när som helst typ :p) så kommer en ny serie visas på Discovery Channel - "Animals of unusual sizes". Bara för det så måste jag få tipsa, för jag och Anders (min gamla GP-råtta) är med där i ett avsnitt! :D

Sv: Jag och Anders goes tv-kändisar!

Fränt! Jag tittar ju jämt på discovery, hoppas jag ser det då :D

:(

Hur går det för oss som inte har Discovery men ändå vill se dig och-framförallt Anders? ;)

Kuul! :D Du får påminna igen när det är dags så att vi inte missar det. :)

ber någon snäll människa som har discovery att banda det :angel:

jag tänker då hålla utkik efter programmet :)

Ingen aning, jag får kopia på programmet så jag har mitt på det torra och har inte brytt mig så mycket mer än så :angel: :D

Vi vill se en bild på den där råttan.

Åhhhhhhhhhh :love::love::love: så sööööööt
Vi ha en sådan en dag, vill ha vill ha.... älskar råttor, destu större destu underbarare.:love:

Då måste jag bara få påpeka att det är en sjuuuuuukt stor skillnad mellan GP-råttor och tamråttor :p

Zebran, jag har helt missat att du placerat om Anders.
Hur kom det sig?

Han har gnagt på gallret och ryckt och slitit i burdörren på nätterna ända sen han kom in i tonåren, så fort man gick och la sig så började han. Det gick att stå ut när jag bodde hos mamma, blev det för illa så gick jag helt enkelt och la mig på soffan istället. Men det fungerade inte när jag flyttade hemifrån till en etta (ingen större idé att lägga sig i soffan istället när man får flytta sig 50 cm liksom :p), så sömnen funkade inte alls :( Så i mars i år hamnade han på Lillskansen och har numera fru och hela köret, har tom gått och blivit en liten tv-kändis med deltagande i både Lattjo Lajban och lokala nyheter :D

Har precis fått besked från Skansens djuransvariga om att jag kan få komma och hälsa på honom i januari (han bor "bakom kulisserna" på vinterhalvåret), kan knappt vänta! :bump: Han må vara Skansens egendom, men han är min pälskling :love:

Oh vilken fin!!
Han vill ju att du ska ta upp han på film nummer två, han vill ju gooosa! :love:

Mjo, men han ångrade sig visst :D Han var tränad till att klättra upp själv när han ville upp på axeln (därav att jag flyttade andra benet, det syns inte men jag lutade mig för att underlätta för hans klättring). Annars brukade han ofta komma och bara kolla då och då under promenaderna, som om han ville se så jag hängde med :love:

Mitra: En gambisk jättekindpåsråtta :) Kort sagt en råtta stor som en liten katt, med kindpåsar som en hamster. Grymt underbara djur som blir helt underbara med rätt skötsel och hantering, men utan det blir de monster :p
Förutom som husdjur används de även till att röja minor och leta tbc :)

Om GP-råttor
Ännu mer

Anders när han var liten bebbe :love:
dfghregh1.jpg

Växte fort gjorde han, plötsligt var han stooor ^^
3-8.jpg

5-8.jpg

6-7.jpg

Gäspar
7-4.jpg

Och så en liten bild på storleken, ignorera mig plz :o