Jag klarade det!

Fideli

Trådstartare
Red upp för fälttävlansmärket i lördags och klarade det!
Jag var ju nervös eftersom jag är hoppräd och inte vågar hoppa högre än 70-80cm (ska tävla hunting 70cm i sommar och då måste man ha fälttävlanskort), men provledaren var jättesnäll och förstående, jag fick hoppa med ponnyerna på de låga hindren, så det var inga problem alls.

Så om det är någon som åker till Örebro på midsommar för huntingtävlingarna och ser en stackars nervös tjej med skakande ben på en kallblodstravare så är det jag!

Sv: Jag klarade det!

Nu ska inte du vara så ödmjuk... ;) Har sett både dig och din underbara häst hoppa en hel del hinder som inte är vare sig för ponny eller 90klass utan betydligt värre (även om tränaren kanske inte sagt det). Ni är jätteduktiga och det kommer gå hur bra som helst! Nu ska vi se till att peppa dig så du ställer upp i 90 fälttävlan till hösten dressyren lär ju inte vara några bekymmer för dig och om modet kommer så går både hoppning och terräng som smort och pallplatsen är klar:banana: PS.Tack för hjälpen på arbetsdagen och grillfesten igår!

VAAA!!! Har jag hoppat hinder som är högre svårighetsgrad än 90-klass! Vilka då? (Så jag vet vilka jag ska vägra hoppa nästa gång ;-))

Tack själv för grillfesten, det var jättetrevligt!

var provet svårt :confused: hur gick det till :confused: vet du var man kan ta det ?

Bor du i edsvalla? Jag är född där! Eller jag bodde där tills jag blev 7...

Grattis!!! :banana:
Det var ju jättebra gjort!! :bump:
Du ska se att det släpper,
snart tycker du att 90 hindrena är jättesmå!

Provet var inte alls svårt, först var det temporidning i trav och galopp, i traven höll vi ett bra tempo, men i galoppen red vi alldeles för sakta, men det var delvis pga att jag red ihop med en lite hysterisk b-ponny så jag ville inte stressa upp den ännu mer utan tog det lugnt och red med långt avstånd. Vi behövde inte rida om galoppen utan provledaren bara förklarade att vi måste rida fortare om vi inte ska få tidsfel på tävling.

Sedan var det ungefär som en vanlig terrängträning, vi hoppade några olika typhinder, provledaren förklarade innan hur vi skulle rida och vad vi skulle tänka på och efter vi hoppat så talade hon om vad som var bra och vad som behövde göras annorlunda, till sist red vi som en liten bana med fem hinder, saktade av till trav och travade eller skrittade genom vattengraven. Helt odramatiskt.

Teoriprovet var inte heller svårt, man fick ju ha med TR, så det var bara att slå upp de rätta svaren, vi fick dessutom diskutera med varandra.

Hehe... jag klarade det också :banana:

Hade trott att hindrena skulle vara 100 gånger värre än va det va, jag red ju med Magnus som tog märke II och han fick ju hoppa såna hinder som jag också hoppat :angel: (fast än jag bara har tränar där 2 gånger innan) och jag fick hoppa ponnyhinder :D

Jag ska nog oxå åka dit då tror jag :)
Om min häst inte dödat mej innan dess förstårs. haha.

Men isf blir det bara 70 eftersom vi fortfarande är väldigt gröna tillsammans :p
Kanske blir att ja åker med min fjording som kommer hem på söndag oxå :bump:
Beror på hur hon mår... (Lånade ut henne för nästan två år sen så.. :crazy: )

Vad kul! Grattis!

Förhoppningsvis ska jag och pållen dit, dock blir det i så fall medryttaren som rider då jag har hopprädsla. Men tror inte att min medryttare har tagit fälttävlanskortet än så får se om det hinner ordnas innan. Vore i alla fall superkul om vi kom dit! :bump:

Vad många det är som ska till Örebros hunting :) Vad kul.
Jag ska oxå dit (99% säkert) ska hopa 70 cm tror jag.

Om ni ser en liten brun travare så är det förmodligen vi (vet inte hur många travare det brukar vara på ft-tävlingar?).

Liknande trådar

H
Hoppning jag har haft min c-ponny i 1 år snart! jag har tävlat 70-80cm men jag har vart räd men vet att min ponny klarar det bara om jag kommer...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: ~amanda~
·
Fälttävlan Om man ska ta fälttävlanskortet, hur högt hoppar man när man gör själva provet? Det borde ju vara 90cm eftersom debutantklass är 90cm...
Svar
14
· Visningar
2 715
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka