"Jag kan inte förstå hur de tänker"

Sv: "Jag kan inte förstå hur de tänker"

:bow:
Tänk om alla hade tänkt på hästarnas bästa i första hand.
Bra att våra svenska ryttare "vågar" gå emot.

En häst som medicineras "butta" har fel och problem,antagligen även ont. Inte f*n ska den då behöva tävla. Enligt min åsikt så tävlar man hästar som inte behöver smärtlindring, med andra ord, friska och glada djur.

Är jag helt fel ute? Det känns inte tryckt att det sitter människor i FEI som tycker att "sjuka" hästar ska få tävla

Och de som ska vara förebilder...

Jag hoppas att FEI ändrar sig, för hästar som medicineras är inte friska och därmed INTE i skick att tävla.

Kom inte direkt som en chock att en Beerbaum-medlem är för listan... Tråkigt!

nej inte direkt....

tycker det är en sån enorm dubbelmoral; vi måste få medicinera våra hästar, vi är rädda om dom och vill att dom ska ha det så bra som möjligt!

men LÅT BLI att tävla då om hästen inte är fräsch.:crazy:

kl

Framförallt så är ju Butta ett medel som hästen inte mår bra av- Det är starkt för magen en häst kan dö av blödande magsår -det är därför som det står som det står på bipackssedeln...

Bra då vet vi vad de killarna är för några

kl
tur att de inte kan tävla tillåtet på butta i sverige iaf.. vi får se till att alla tävlingar hålls här :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över min insats! Klappar mig själv lite extra på axeln… :D Det var dags för medarbetarsamtal på...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricsons EM-häst All In är bäst i Europa - och värd miljontals kronor. Ändå tänker ägaren, H&M-arvtagerskan Charlotte...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och Ludger Beerbaum intervjuades av GCT TV när Global Champions Tour landade i Shanghai. Se och hör vad vår svenska...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges mest meriterade fälttävlansryttare Linda Algotsson fanns inte med på listan när förbundskapten presenterade sitt nya landslag...
Svar
1
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka