Jag har köpt ny westernhäst...

Praefatio

Trådstartare
Hittade honom billigt så jag slog till. Vad tror ni att han är för ras? Jag gissar på åsne-/quarterkorsning, men är inte säker... :D Himla behändig storlek, äter bara en matsked pellets och lite grönsaker om dagen enligt gamla ägaren, och klarar sig på ett kilo hö i månaden.

Så vad säger ni? Bra köp eller? Vad tror ni att han passar till för grenar, har inte riktigt bestämt mig, men är sugen på att prova cutting eller barrel race... Han verkar ha snabba reflexer i alla fall!
:banana:

20101010166.jpg

Sv: Jag har köpt ny westernhäst...

:rofl::rofl::rofl:

Ranchtrail, Helt klart!

Eller varfor inte mounted shooting? Du kan ju passa pa att haka pa de Modemedvetna och pierca hens oron samtidigt!

:D

Jag tror på Trail IN hand, han är ju som gjord för det med den storleken ;)

Bewildered: Mm, trail vore kul men han bara hoppar över bommarna... :( Vet inte riktigt vad som är fel. Mounted shooting däremot... Och självklart ska hans öron piercas, tror du att jag ligger efter eller :mad:

Jerseyite: Hmm, nää alltså vaddå, den har ju westernsadel på sig, då är det väl en westernhäst eller? :confused::confused::confused:

:banana:

Men det är ju en westernhäst, ser ju vem som helst eller :mad: Nu tycker jag att du är taskig och fördomsfull, ALLA hästar kan faktiskt bli bra westernhästar! :D

Ja, du kan ha den till western också! Men jag tror du skulle kunna komma långt (eller högt) i hoppning.
Driva kossor skulle nog funka fint med :D

Sadelen verkar ligga lite långt fram, jag tycker du ska ta kontakt med en erfaren sadelprovare, det är väldit viktit att sadelen passar hästen!!!

Hm, jag funderar på vad du har tänkt dig för träns? :D Jag är ju ingen westernryttare, men jag skulle tro att ett sådant med ringar runt öronen borde sitta rätt bra..? :idea: :D

Helt klart är det sadeln som gör jobbet, man behöver inte ens ha en ryttare till en westernhäst. asg

Synd att du inte vet stammen, letar ju efter hingst till nästa år....:laugh:

*vill ha likadan*

Jag tror faktskt den kan bli riktigt bra i reining! Du lär ju liksom inte behöva oroa dig för travabrott...
Annars tror jag på cutting och polebending!

med en carrot-stick kan du nog få det underverket till vad som helst. Kolla bara på alla parellifrälsta :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar

Tillbaka